Kako prodati crvenom tipu ljudi?
Kako bi održavali poslovanje na određenoj razini ili ga čak širili, poduzetnici trebaju imati razvijene prodajne vještine. Na treningu Kako prodavati različitim ljudima Tihana Dragičević je upoznala naše polaznike 4 tipa ljudskog ponašanja prema bojama te njihovim stilovima komuniciranja.
Da bi bili uspješni u prodaji, bitno je da imamo sposobnost slaganja s drugima ljudima. Budući da ljudi imaju različite komunikacijske stilove, lakše ćemo komunicirati s osobom čiji smo komunikacijski stil prepoznali. Tihana nas je danas upoznala s 4 temeljna komunikacijska stila – crveni, žuti, zeleni i plavi:
Ne kažem da postanete netko tko niste, već da izvučete iz sebe ono što već imate i prilagodite svoj stil komunikacijskom stilu kupca!”.
Kakvi su crveni tipovi ljudi?
Ljudi crvenog komunikacijskog stila vole dominaciju i rade stvari na svoj način. Vole pobjeđivati i mrze gubiti. Radije vole izdavati naređenja nego da ih primaju.
S obzirom da su vrlo rezultatu orijentirani i vrednuju efikasnost, ne okolišaju puno i gube strpljenje sa ljudima koji okolišaju. Oni vide globalnu sliku i postaju umorni i frustrirani kada su prisiljeni da idu do najsitnijih detalja. Često preferiraju delegiranje detaljnog posla drugima.
Vrlo je dobro imati ljude crvene kategorije u organizaciji jer oni su izvršioci, obavljaju stvari i motiviraju ljude, no kada ih je previše dolazi do konflikta.
Kako komunicirati s crvenima?
S crvenim tipovima ljudi poželjno se držati sljedećih uputa:
- Kako započeti razgovor? Kratki pozdrav, tema, rezultati, koristi.
- Kakav je dogovor s njima? Unaprijed zakazan, točnost.
- Kako dati kritiku? Što prije, direktno, bez milosti.
- Kako dati pohvalu? Konkretno uz vezani zadatak, odmah dati novi.
- Što mrze? Kašnjenje, otkazivanje, rasipanje vremena, novca i energije.
- Što žele sačuvati? Vrijeme.
- Kako ih natjerati na suradnju? Kao dio zadatka, da bi rezultati bili bolji.
Radionica je bila vrlo interaktivna i dinamična. Puno ću toga primijeniti u svom poslu i životu!”,
komentirao je Jan Šipoš, polaznik ove edukacije.