Prodaja nije bauk kada poznajemo jezik kupca!
Prodajne vještine zahtijevaju određeno ulaganje vlastitog vremena u edukaciju i vježbu kako bismo ih poboljšali, no ne postoji jedinstveni recept za uspješnu prodaju. Zato se danas u Plavom uredu održao specifičan specijalistički seminar Kako prodavati različitim ljudima koji je vodila Tihana Dragičević iz tvrtke Elevate.
Nijedna prodaja nije ista, svaka prodaja je totalno drugačija! Prodaja je zapravo inteligentan pristup navođenju drugih ljudi u donošenju odluka!”
– započela je Tihana predavanje.
Prilikom kupnje ljudi zadovoljavaju svoje potrebe. Dobar prodavač zna prepoznati karakter kupca i njegove potrebe te mu se na temelju tih stavki obratiti individualnim pristupom i ponuditi adekvatan izbor od postojeće ponude određene robe ili usluge.
Koji sve tipovi ljudi postoje?
Tihana je polaznike upoznala s 4 tipa ljudskog ponašanja prema bojama. Radi se o različitim tipovima ljudi s različitim stilovima komuniciranja:
- Crveni – dominantni, aktivni, odlučni, formalni i usmjereni na zadatak
- Žuti – inspirativni, aktivni, neformalni, otvoreni i usmjereni na druge ljude
- Zeleni – pasivni, pažljivi, suosjećajni, strpljivi, neformalni i usmjereni na druge ljude
- Plavi – pasivni, oprezni, precizni, formalni i usmjereni na zadatak.
Jedna od ovih boja je uvijek dominantnija u nečijem ponašanju, no isto tako nitko nema samo jedan stil, već postoje razne kombinacije komunikacijskih stilova.
Polaznici su na edukaciji naučili prepoznavati različite komunikacijske stilove, razumjeti njihove pozadine i prilagoditi se pojedinom komunikacijskom stilu potencijalnog kupca.
Naravno, nitko se ne rađa kao prodavač, već je za to potrebno puno vježbe, stoga je Tihana preporučila svima vježbati procjenjivati ljude kako bi s vremenom postali sve bolji u primjeni naučenog znanja i vještina.
Ipak, uz novostečena znanja ne sumnjamo da je polaznicima lakše snalaženje u svakodnevnim situacijama zagarantirano:
Predavačica je bila veoma jasna, interesantna i zabavna. Na predavanju sam stekla očekivanu količinu znanja te ću ih svakako koristiti u svakodnevnom životu, neovisno o prodaji!”
– izjavila je Stela Pernarić, polaznica predavanja.