Primeiro – rješenje birokratskih pitanja i administrativnih poslova
Niste rezident Republike Hrvatske, a željeli biste pokrenuti neki vid poslovanja na našim prostorima? Upravo je to problematika kojom se bavi Primeiro obrt za poslovnu administraciju i savjetovanje. Vlasnica obrta, Adriana Dia Bonacci ispričala nam je kako je izgledao njezin ulazak u samostalno poduzetništvo.
Adriana se bavi pružanjem pojedinačnih usluga u obavljanju standardnih administrativnih poslova, pomaže u rješavanju raznih birokratskih pitanja i organizaciji poslovanja te nudi usluge kompletnog vođenja ureda. Većinu dosadašnjeg radnog iskustva stekla je na području poslovne administracije; od administrativno- asistentskih poslova do vođenja ureda malih tvrtki. Otvaranjem novih mogućnosti, Adriana je uvidjela priliku za nastavak rada u obliku samostalnog poduzetništva.
Ideja o otvaranju obrta se razvila sudjelovanjem na radionicama Plavog ureda. S obzirom da sam edukacije i usavršavanja oduvijek smatrala neizostavnim dijelom radnog iskustva, tako sam se praktički odmah po otvaranju Plavog ureda javila istome te se priključila prvim radionicama i predavanjima koja su organizirali. Upravo tamo se počela razvijati ideja o otvaranju vlastitog obrta,
objasnila je Adriana kako je krenula u samostalno poduzetništvo.
Svoj put započela je zahvaljujući potpori za samozapošljavanje Grada Zagreba:
Potpora se dodjeljivala posredstvom Plavog ureda, a upravo sam tamo i dobila sve potrebne smjernice, kako za ostvarivanje prava na potporu, tako i za prve poduzetničke korake. Poticaji su mi koristili upravo u onom smislu za koji su i namijenjeni, a to je početno ulaganje u pokretanje poslovanja, što je meni u startu olakšalo sam početak rada s obzirom da su poticaji pokrili troškove nabave opreme za rad te dio doprinosa za prvu godinu poslovanja.
U vrijeme brzog života i vrlo dinamičnog poslovanja, javila se potreba za optimizacijom poslovanja. Upravo je to ideja kojom se Adriana vodila prilikom otvaranja obrta koji se samim time izdvaja od ostalih:
Primeiro je pokrenut prvenstveno kao vid pružanja usluga uredskog poslovanja i savjetovanja malim poduzetnicima koji još uvijek nemaju velik opseg posla, no u jednakom su žrvnju birokracije i administrativno-organizacijske problematike poslovanja. Uz nas, postoji mogućnost angažiranja vanjskog suradnika za razne poslove administrativne i organizacijske prirode, koji se obavljaju u skladu s trenutnim potrebama tvrtke, što osigurava efektivno obavljen posao, ali i manje troškova za primatelja usluge.
Kod Adriane ne postoji fiksno radno vrijeme, što njoj izuzetno odgovara, kao i raznolikost u obavljanju poslova. Svaki klijent donosi joj drugu problematiku, što njoj daje dodatnu poslovnu dinamiku.
Kao samostalna poduzetnica, Adriana se poprilično dobro snašla:
S obzirom da, na ovakav način, radim tek godinu dana, smatram kako je preda mnom još puno iskustva, tim više što se vremena sve brže mijenjaju, a zahtjevi posla, ali i novi oblici poslovanja, rastu sve više i brže. No, po dosadašnjem iskustvu, samostalno poslovanje može biti i užitak i muka, ovisi kako na to gledate. Sami definirate radno vrijeme i donosite odluke o klijentima za koje radite, no isto tako možete očekivati i neizvjesnost koja nekima može biti obeshrabrujuća.
Adriana je ipak bila dovoljno hrabra i odvažila se napraviti korak u samostalno poduzetništvo. Smatra da je za otvaranje vlastitog poduzeća ključna edukacija te spremnost na učenje novih stvari i prilagođavanje tržištu.
Sva dosadašnja životna i poslovna iskustva uložila je u Primeiro. Iako ju je život vodio u različitim smjerovima, Adriana je bila ustrajna i postala je zadovoljna i uspješna poduzetnica:
Srednjoškolsko obrazovanje vodilo me u jednom pravcu, fakultetsko u drugome, radno iskustvo u trećemu i upravo je ta raznolikost, koja izlazi van gabarita uobičajenog razvoja karijere, doprinijela otiskivanju u poduzetničke vode. Svako iskustvo je dobro iskustvo, pogotovo ako ga naučite primijeniti u korisne svrhe.
Foto: Plavi ured