Pravne obveze poduzetnika koji ima zaposlene radnike
Preduvjet za uspješno poslovanje svakog poduzetnika je usklađenost poslovanja s pravnim propisima. Kojih bi se pravnih propisa trebali pridržavati naši poduzetnici, čuli smo od pravnice Ana Marije Kajić na edukaciji Pravni kontroling.
U pravu nema improvizacije! U pravu je sve jasno i tako se sve treba i primijeniti, stoga nemojte improvizirati što se tiče propisa u poslovanju!”,
istaknula nam je pravnica Ana Marija.
Što poduzetnik mora ako ima zaposlene radnike?
S pravne strane poduzetnik prvo treba odabrati svoj pravni oblik poslovanja – obrt, d.o.o., j.d.o.o. Ili nešto drugo. No, kada se poslovanje dovoljno razvije, poduzetnik ne može sve raditi sam te je potrebno zaposliti radnike.
Pritom je svaki poduzetnik dužan pridržavati se sljedećih propisa:
- upoznati zaposlene s aktima koji se primjenjuju kod njega kao poslodavaca – potrebno je raspisati kako želimo da naši zaposlenici rade svoj posao,
- zaključiti ugovor o radu, izdati potvrdu o radu, sporazum o ustupanju radnika ili ugovor o stručnom osposobljavanju,
- ako ima 20 ili više radnika – dužan je imati pravilnik o radu,
- voditi evidenciju o radnicima,
- prijaviti radnike na zdravstveno i mirovinsko osiguranje,
- radnicima omogućiti korištenje godišnjeg odmora,
- prilikom primitka plaće izdati obračunski list.
Ukoliko se ne pridržava navedenih propisa, poduzetnik plaća prekršajne kazne u sljedećim iznosima:
- od 10.000,00 – 100.000,00 kn za poslodavca,
- od 1.000,00 – 10.000,00 kn za odgovornu osobu.
Ipak, nadamo se da će naši poduzetnici pridržavati navedenih propisa i izbjeći kazne.
Jako informativna i dinamična edukacija. Saznala sam dosta novih informacija koje su promijenile moja dosadašnja mišljenja i planove!”,
izjavila je Antonia Barišić, polaznica edukacije.