Poslovni plan: osnova svakog dobrog poslovanja
Prije samog realiziranja vašeg poslovnog projekta potreban vam je poslovni plan, i to ne samo kako bi udovoljili zahtjevima banaka. Potreban je i vama samima kako bi jasno na papiru predočili ciljeve vašeg budućeg poslovanja. S obzirom da su velika većina naših polaznika početnici bez poslovnog plana, odlučili smo na vaš zahtjev organizirati seminar na kojem su naši polaznici prošli sve korake pisanja poslovnog plana.
Poslovni plan je pisani dokument koji sadrži potanko razrađenu analizu o ulaganju u posao, informacije o poduzetniku, o očekivanim rezultatima poslovanja, te o mogućim rješenjima za moguće rizične situacije koje donosi buduće vrijeme.
On je važan dokument kojeg trebate napraviti prvenstveno zbog sebe samih, a tek potom zbog zahtjeva okoline (banaka, fondova, poslovnih partnera), a sve sa ciljem jasnog i preciznog definiranja svih segmenata poslovnog pothvata.
Postoje neka osnovna pravila za pisanje dobrog poslovnog plana. Mora biti lako čitljiv i razumljiv, orijentiran prema tržištu, te imati uvjerljivu i realnu razvojnu viziju. Također, kako se radi o poslovnom dokumentu, mora biti pisan u trećem licu jednine.
Prvi korak za pisanje poslovnog plana je jasno osmišljena ideja poduzetničkog projekta i poznavanje odgovora na ključna pitanja za uspješno buduće poslovanje.
Sa čime ću se baviti i znam li ja to raditi? Imam li osigurano tržište i koliko ga dobro poznajem? Imam li osigurane dobavljače i koliko sam ovisan o istima? Kolika je isplativost posla (prihodi/troškovi)? Na koji način ću osigurati potrebna financijska sredstva? Koliko je poslovanje otporno na „stres test“? Koliko dobro poznajem konkurenciju?
Vi, budući poduzetnici, najbolje poznajete svoj poslovni projekt te zato možete najkvalitetnije napisati vlastiti poslovni plan.
naglasio je predavač Ozren Hudina.
Evo i kratki sadržaj koji svaki poslovni plan mora sadržavati:
- Podaci o poduzetniku
- Polazište
- Predmet poslovanja
- Tržišna opravdanost i konkurencija
- Tehnološko-tehnički elementi pothvata
- Lokacija
- Zaštita okoline
- Financijski elementi pothvata
- Zaključak
Poslovni plan je okosnica bilo kojeg posla. Dobar je za samog vlasnika jer pomoću njega možemo preispitati svoje želje, planove i mogućnosti. Predavač je izuzetno otvoren i pristupačan. Vrlo profesionalno i stručno, a istovremeno i čovjek koji razumije sve boljke poduzetništva. Dao nam je prave i konkretne savjete sa stajališta banaka. Točno navodi što se gleda i na koji način, što će nam pomoći da što bolje pripremimo sam poslovni plan i na što obratiti pažnju.
Željko Latinović, polaznik seminara