Poslovni model kao dio pitcha
Nikada nije lako predstaviti se u kratkom vremenu i ostaviti dobar dojam. Zato smo se družili s Ivanom Conjar koja nam je kroz edukaciju Kako napraviti dobar pitch pokazala kako napraviti dobru prezentaciju i kako još bolje predstaviti svoju poslovnu ideju.
Nakon kratkog predstavljanja poslovne ideje, prezentiranja problema i rješenja problema kroz proizvod ili uslugu, slijedi poslovni model. U tom trenutku potrebno je investitorima pokazati da se doista isplati ulagati u vašu ideju te da to može biti dobar posao.
Poslovni model
Poslovni model je dio prezentacije kada ćete govoriti investitorima kako ćete zarađivati. Trebate znati zašto tražite novac od investitora i kakve će oni korist imati od ulaganja u vas ili vašu poslovnu ideju.
Kada govorite o financijama, morate znati koliki iznos planirate ulagati u daljnji razvoj proizvoda, marketing, nove zaposlenike, jednostavno morate imati viziju o koliko novca se zapravo radi,
objasnila je Ivana polaznicima kako kroz poslovni model zaintrigirati investitore.
Iako investitori neće tražiti točne iznose, oni mogu tražiti financijske prognoze, zato je važno raspolagati što konkretnijim novčanim iznosima. Vrlo je korisno izražavati određene iznose u postocima kako biste olakšali investitorima.
Ključno je da brojke nisu premale da budu nezanimljive, ali ni nerealno velike. Investitorima je važno potaknuti maštu, da počnu razmišljati o budućim poslovnim događanjima, ukoliko ostvarite suradnju.
Polaznici su kroz protekla dva dana uz Ivaninu pomoć pripremali pitch za vlastite poslovne ideje, a evo i dojmova Mateje Popović, polaznice edukacije:
Izvrsna tema i još bolja predavačica. Predavanje me je potaknulo da se otvorim i usvojim jedan skroz novi način razmišljanja. Puno mi je jasnija slika o tome što i kako prezentirati te bolje razumijem potencijalnu publiku i kako joj pristupiti. Dodatna vrijednost- super energija i dinamika. Hvala!