Poduzetnik uvijek treba poznavati svoje kupce!
Poduzetnik je osoba koja poduzima inicijative, organizira i reorganizira društvene i ekonomske mehanizme i resurse u praktičnom smjeru te prihvaća rizik ili neuspjeh. Poduzetnik također radi početničke greške i zato je organiziran webinar 13 pogrešaka poduzetnika početnika koji je vodila Elvira Mlivić.
Na webinaru je Elvira buduće poduzetnike upozorila na tipične početničke poduzetničke greške te upozorila na termine poput marketinške kratkovidnosti:
Marketinška kratkovidnost je situacija kada smo mi sami sebi mjerilo za druge ljude. Nemaju svi iste potrebe kao mi, i ne razmišljaju svi na isti način poput nas! Vama je bitno da vi shvatite potrebe vaše ciljne skupine i zadovoljite ih!”.
Tko je naš kupac i kako razmišlja?
Iz tog razloga poduzetnik mora poznavati način razmišljanja svog kupca. Bez obzira na situaciju i dio dana, poduzetnik mora uvijek znati odgovore na sljedeća pitanja:
- Što kupac vidi? – Kako to izgleda? Tko su mu prijatelji? Kojim ponudama je svaki dan izložen? S kojim problemima se susreće?
- Što čuje? – Što kažu prijatelji? Partner? Šef? Utjecajni ljudi? Tko utječe na njega i kako? Koji su medijski kanali utjecajni?
- Što zaista misli i osjeća? – Što je zaista važno(a što neće javno priznati)? Što ga pokreće? Zbog čega ostaje dugo budan?
- Što kaže i čini? – Kakvo je njegovo stajalište? Što bi mogao govoriti drugima?
- Što kupca muči? – Koje su njegove najveće frustracije? Koje zapreke stoje između njega i onoga što on želi ili treba postići? Kojega se rizika plaši?
- Što je kupčeva korist? – Što zaista želi ili treba postići? Čime mjeri svoj uspjeh?
Zanimljiv pogled na poslovanje poduzetnika iz (za mene) malo drugačijeg kuta. Ima dosta referenci koje su primjenjive na budući poduzetnički poduhvat“,
komentirali su neki od polaznika.