Poduzetnička literatura za ljeto 2017.
Iako ljetne mjesece uglavnom iskorištavamo za odmor, oni su nam i prilika da se u opuštenoj atmosferi pozabavimo literaturom koju smo ostavljali za “bolja” vremena.
Čitanje potiče rast i razvoj pojedinca, i prema mnogim poduzetnicima – važno je čitati o bilo čemu – o trendovima, o pustolovinama, o tuđim uspjesima. Čitanjem razvijamo kreativnost te imaginaciju i razmišljanje što nam je izuzetno korisno kod vođenja poduzetničkog pothvata.
Kako se ne biste dvoumili koju literaturu ponijeti na plažu, upitali smo naše predavače koji su i sami poduzetnici što bi preporučili poduzetnicima početnicima. U sastavljanju liste pomogli su nam Elvira Mlivić Budeš, Davorka Biondić Vince, Tihana Dragičević, Dragan Knežević i Tomislav Krišto. Radi lakšeg snalaženja, listu smo podijelili prema tematskim područjima.
Uspjeh
- Steven R. Covey: 7 navika uspješnih ljudi
Zgodnim anegdotama i oštroumnim zapažanjima, Stephen R. Covey, istaknuti savjetnik u području rukovođenja i autor knjiga o duhovnosti i psihologiji uspjeha, pokazuje nam kako su naši postupci rezultat onoga što jesmo te kako se primjenom sedam navika uspješnih ljudi i kod kuće i na poslu možemo osloboditi navika koje najviše štete nama samima.
- Carmine Gallo: Steve Jobs – tajne njegovih prezentacija
Svaki poduzetnik mora biti svjestan da su prezentacijske vještine ključ uspjeha u mnogim poslovnim situacijama. Osmislite svoj jedinstveni pristp uz pomoć ovog praktičnog vodiča koji objašnjava prezentacijsku podlogu Jobsovih hvaljenih javnih nastupa!
- Jack Canfield: Načela uspjeha
Preuzmite nadzor nad svojim životom – stopostotnu odgovornost, stopostotno ispunjenje. Otkrijte i usredotočite se na genija u sebi – budite bolji u onome što obavljate najbolje te silno uspješni u stvarima u kojima najviše uživate. Postanite sretna, uspješna osoba koja vam je bilo suđeno biti – bez izgaranja.
- Jon Gordon: Drvodjelja – priča o najboljim strategijama za uspjeh na svijetu
Kroz inspirativnu priču upoznajte se moćnim strategijama za uspjeh na tržištu. Autor u priručniku kroz priču Michaela, poslovnog čovjeka koji pod stresom kolabira, daje savjete kako biti uspješan u vođenju ljudi navodeći strategije, snažne i motivirajuće po(r)uke za uspješnu izgradnju karijere i svojeg radnog tima. Iz nadahnjujuće priče daju se iščitati ljubav, služenje, pružanje pomoći i sudjelovanje u izgradnji drugih ljudi kao temelj uspjeha koje autor zastupa.
Međuljudski odnosi
- James Altucher i Claudia Azula Altucher: Moć riječi NE!
James Altucher i Claudia Azula Altucher na temelju vlastitih iskustava i povratnih informacija svojih čitatelja i studenata, jasno pokazuju da imate pravo reći „ne“ bilo čemu što vam šteti. Standardima koji vam nisu prihvatljivi, ljudima koji vam crpe kreativnost i energiju, uvjerenjima s kojima se ne slažete. Kada to učinite, bit ćete slobodni reći doista snažno DA koje će otvoriti vrata novim prilikama, izobilju i ljubavi.
- Thomas A. Harris: Ja sam OK, ti si OK
Četiri osnovna životna stava određuju ponašanje svakog pojedinca, što je vidljivo iz navedenih primjera vezanih uz probleme u braku, odgoj djece, psihičke probleme i druge životne situacije. Ova knjiga osvještava odnose i kako se nositi s onim izazovnim odnosima i situacijama. Naslov produbljuje temu asetivnost i transakcijske analize na praktičan i jasan način.
- Willian Glasser: Teorija izbora
Knjiga je izvrstan priručnik za sva vremena te izazov staroj tradiciji temeljenoj na načelu ‘ja znam što je za tebe dobro’. Autor nastoji odgovoriti na pitanje: Kako slobodni živjeti načinom na koji želimo, a pri tome se dobro slagati s ljudima koji su nam u životu značajni, pa čak i onima koji misle kako bolje znaju što je za nas dobro…
- Kako pobijediti stres: prilagodite se okolini i modernim izazovima
Kratki praktični priručnik na temu stresa, njegovim uzrocima te prevenciji i saniranje same pojave. Posebno se naglašava potreba da se promijeni stil života i način prehrane. U poglavlju o terapiji opisane su mogućnosti tradicionalne, ali i alternativne medicine kao što su meditacija, joga, masaža, akupunktura i aromaterapija.
Poslovni modeli i poslovanje
- Alexander Ostervalder & Yves Pigneur: Value propisition design
Knjiga pomaže razumjeti na koji način se približiti klijentima, izbjegavajući trošenje vremena na ideje koje neće funkcionirati. Pomoću jednostavnog procesa dođite do saznanja koji savršeno odgovaraju potrebama i željama kupaca. Knjiga opisuje razliku i prijelaz “Business Model Canvas” i “Business Model Generationa”, alata koji su globalno obuhvaćeni startupima i velikim korporacijama.
- Simon Sinek: Start with why
Autor knjige primjećuje sljedeće: često smo toliko opterećeni time ŠTO radimo i KAKO to radimo, da često zaboravimo ZAŠTO to radimo. Gubeći iz vida to osnovno pitanje, gubimo moć da budemo „lideri“ a, što je još puno važnije, da budemo inspiracija ljudima oko sebe.
- Otto Scharmer, Katrin Kaufer: Prijelaz ekonomije iz EGO sustava u EKO sustav
Vremena su kaotična i mnogi trendovi se mijenjaju. Za one koji kreiraju svoju budućnost kroz poduzetnički pothvat ključno je da poznaju sile makro okruženja te djeluju u skladu s onim što smatraju ispravnim. Knjiga potiče na razmišljanje i otvara vrata budućnosti.
Startup
- Eric Ries: Lean startup – kako današnji poduzetnici koriste neprestanu inovativnost za stvaranje u potpunosti uspješnih poslova
Autor u ovom priručniku objašnjava praktična načela nove discipline poduzetničkog menadžmenta kojom se prati razvoj i napredak “startup tvrtki”, daje primjer petlje povratnih informacija o proizvodima na temelju kojih se uči kako izgraditi održiv posao, uvodi u novi računovodstveni sustav za procjenu napretka i metodu koja bi trebala pomoći pri odluci o promjeni smjera ili ustrajanju na razvoju proizvoda. Također daje savjete kako ostati uspješan i nakon probitka na tržištu primijenjujući “lean startup metodu”. Knjiga je namijenjena poduzetnicima i svima koji prate njihov rad.
- Alexander Ostervalder & Yves Pigneur: Stvaranje poslovnih modela
Jednostavnim pristupom autori daju detaljan uvid u strukturu poslovnih modela i njihovu dinamiku, tehnike inovacije, načine pozicioniranja modela u konkurentno okruženje i redizajniranje postojećeg poslovnog modela organizacije. Priručnik obiluje primjerima i slučajevima iz prakse, a sadržaj je upotpunjen vježbama i praktičnim skicama. Bogato opremljen vizualnim elementima poslužit će poduzetnicima, menadžerima i drugim stručnjacima. Prvenstveno za startupove.
Marketing
- Gary Vaynerchuck: Jab, jab, jab, right hook: how to tell your story in a noisy social world
Pojava društvenih mreža i načina oglašavanja, komunikacije te reklamiranja uvelike su promijenili poslovanje kao i način te vještine koje su potrebne kako bi se naša priča čula i došla do korisnika. Naučite pravi način i najbolje iskoristite Facebook, Instagram, Pinterest, Twitter, Tumblr i slično.
- Martin Lindstorm: Kupologija – istine i laži o tome zašto kupujemo
Koliko znamo o tome zašto kupujemo? Što doista utječe na naše odluke? Autor dijeli s čitateljima zapanjujuća otkrića svoje trogodišnje neuromarketinške studije vrijedne sedam milijuna dolara – pionirskog istraživanja koje je zavirilo u mozgove dvije tisuće dobrovoljaca iz cijelog svijeta koji su se susretali s različitim oglasima, reklamama, brendovima i proizvodima… Prodaje li se uistinu seks? Koliko je učinkovito prikriveno oglašavanje? Može li samo promatranje proizvoda utjecati na ostala čula – miris, dodir i sluh? Iznenađujuća otkrića Martina Lindstroma razbijaju mnoga dosadašnja uvjerenja o tome što zaista privlači našu pažnju – i navodi nas na kupovinu.