Pasivna, agresivna, asertivna – kakva je moja komunikacija?
Komunikacija je neizostavni dio naše svakodnevice. Nema dana u kojem ne komuniciramo na ovaj ili onaj način, bilo sa samim sobom, bilo s drugim ljudima. No, kojim stilom komuniciramo? Više o načinima i stilovima komunikacije saznali smo od Renate Ćurković na seminaru Može li me komunikacija voditi do uspjeha?
Svaki čovjek komunicira na sebi svojstveni način te prilikom primanja informacija uključuje svoj osobni filter poimanja kojim upravlja njegova podsvijest. Naša iskustva, kultura, jezik, uvjerenja, sustav vrijednosti, interesa i pretpostavki utječu na naš način komunikacije.
Vrste komunikacije i njihove posljedice
S obzirom da postoje razni komunikacijski stilovi, komunicirati možemo na više načina. Prvenstveno svoju komunikaciju se možemo iskazivati na 3 načina:
- Pasivna komunikacija – osobe koje komuniciraju na pasivan način izbjegavaju komunikaciju, ne postavljaju pitanja, kratko se izražavaju te ne iznose svoje želje i potrebe. Takvo ponašanje s vremenom vodi do narušavanja odnosa, frustracije, svađa, gubitka odnosa i na kraju gubitka uspjeha.
- Agresivna komunikacija – agresivni komunikatori imaju izraženu gestikulaciju, naginju svoje tijelo prema drugoj osobi, pojačavaju svoj ton, ulaze u intimni prostor i tako dalje. Dugoročno agresivna komunikacija dovodi do prekida komunikacije, trajno narušenih odnosa te nepovjerenja.
- Asertivna komunikacija – asertivni komunikatori jasno izražavaju svoje želje i osjećaje bez okolišanja. Asertivna komunikacija daje nam dugoročno osjećaj uvaženosti, povećava nam samopoštovanje te unaprjeđuje odnose s drugim ljudima.
Od svih navedenih stilova, najbolja je asertivna komunikacija jer se jedino njome rješavamo napetosti, ljutnje i frustracija te stječemo osjećaj kontrole.
Osim toga, asertivnom komunikacijom postižemo ono što želimo, a istovremeno dobivamo i poštovanje i uvažavanje drugih osoba.
Svi ljudi su povrijeđeni, ali oni koji asertivno komuniciraju jedini su svjesni svojih osjećaja, jasno ih izražavaju i rješavaju svoje probleme!”,
zaključila je Renata. Osim raznih komunikacijskih vježbi, na seminaru su polaznici radili i vježbu postavljanja ciljeva kako bi se lakše fokusirali i ostvarili vlastite ciljeve. Polaznica Marita Kukić podijelila je s nama svoje dojmove:
Predavanje je bilo zabavno, informativno, interaktivno i veoma konstruktivno s mnoštvom savjeta, kako za profesionalni, tako i za svakodnevni privatni život. Veliki like za predavačicu Renatu!”.