Osnovne vrste pozicioniranja na tržištu
Na globalnom tržištu prepunom proizvoda i usluga potrebno se razlikovati od svoje konkurencije kako bi se ostvarili konkretni rezultati. Pritom nam pomaže pozicioniranje, a kako se pozicionirati i koje osnovne vrste pozicioniranja na tržištu – naučili smo od Ivane Nobilo na edukaciji Pozicioniranje u glavi potrošača.
Pozicioniranjem možemo utjecati na način na koji nas potrošači percipiraju u odnosu na osobine drugih konkurenata s kojima se natječemo. Pomoću pozicioniranja možemo postići željenu sliku o sebi, svojem proizvodu ili usluzi u glavama određene ciljne skupine.
Koje su vrste pozicioniranja?
Pozicija mora napraviti jasnu razliku između nas i konkurencije, a Ivana kao osnovne vrste pozicioniranja navodi:
- Specifično pozicioniranje – pozicioniranje u odnosu na proizvod (ubrzanje automobila, štedljivost hladnjaka, dugotrajnost ričnih alata, istaknuti dizajn),
- Natjecateljsko pozicioniranje – pozicioniranje u odnosu na konkurenciju (npr. X je neusporediv s drugim deteržentima),
- Psihološko – pozicioniranje u odnosu na koristi potrošača (vezanje uz prevladavajuće osobnosti potrošača na ciljnom tržištu).
Ta razlika mora biti kupcima vidljiva i komunikativna te im pružiti vrijednost koju oni traže s obzirom na njihove afinitete.
Pri pozicioniranju na tržištu bitno je odabrati svoju poziciju. Nije dobro da imate više karakteristika jer se nećete razlikovati – uvijek prevladava jedna ključna karakteristika! Dobro razmislite koja je vaša!”,
Vrlo kvalitetno pripremljeno predavanje, aktualni primjeri, izvrsna i elokventna predavačica!”,
komentirala je predavanje polaznica Nataša Gajski Kovačić.