Originalnim pakiranjem do klijenata
Kutil d.o.o uspješno posluje već više od 18 godina. Ova obiteljska firma pravi je primjer uspješne poduzetničke priče koja se dugi niz godina bavi proizvodnjom voćnih sokova, likera i frappe-cappuccina. Razgovarali smo s Igorom Kutilom, vlasnikom firme koji se obiteljskim poslom bavi od samog početka karijere.
Ne znam za ništa drugo osim poduzetništva. Iako sam se školovao za nešto sasvim drugo od početka sam znao da ću nastaviti voditi obiteljski posao. Koliko imam radnog staža toliko imam i rada u firmi.
Firma je osnovana 1997., a na samom početku bavili su se proizvodnjom sokova u litrama i trolitrama za male dućane.
Proizvodnjom sokova bavili smo se više od 10 godina. No kako su veliki centri krenuli dolaziti u Hrvatsku mali dućani počeli su se zatvarati, pa smo se odlučili preorijentirati. Počeli smo proizvoditi bag in box sokove, velika pakiranja koncentriranih sokova za hotele za doručke. Time smo se uspješno bavili preko pet godina. Distribuirali smo ih preko jedne tvrtke koja se bavila nabavom za hotele, znači nismo ih direktno plasirali u hotele. Međutim, ta tvrtka je zapala u neke probleme, i onda smo i taj dio obustavili.
kazao nam je Kutil.
No tu posao nije stao za Igora. Zadnje četiri godine bave se proizvodnjom ugostiteljskih pakiranja sokova u malim vrećicama, frapea u vrećicama i likera u malim bočicama. Upravo to malo i originalno pakiranje ključ je njihovog uspjeha. Odnedavno su u svoju ponudu uvrstili i likere u malim pakiranja, raznih okusa, poput vanilije, kruške, čokolade i lješnjaka.
Likeri su najnoviji proizvod i svojevrsna nadogradnja na sokove. Nastojiš da u jednom odlasku komercijalisti ponudiš što više proizvoda, pa smo gledali što je falilo u ponudi. U tom trenutku smo se odlučili za ta mala pakiranja likera. Vidjeli smo da bi se tako najlakše mogli probiti na tržište. S pakiranjem od litre puno bi se teže bilo probiti, ali s interesantnim pakiranjem je puno lakše. Dobro se prodaje u kafićima, ljudi su prihvatili naše proizvode. Do sada smo ih radili samo u malim bočicama, što je svojim orginalnim pakiranjem privuklo mnoge. Idući korak je da plasiramo velike boce u velike centre.
Igor trenutno ima šest zaposlenih, a u šali kaže kako su mu planovi za budućnost “preživjeti”.
U današnje vrijeme je teško. Borimo se, imamo volje, želje i snage za dalje, a upravo to je potrebno za uspjeh.
Za poduzetništvo kaže da je vrlo bitno stalno raditi na sebi i educirati se, jer konkurencija je velika. Iz tog razloga krenuo je na edukacije u Plavi ured.
U Plavom uredu uvijek naučiš nešto novo, a istovremeno dobiješ i motivaciju za rad. Predavači su odlični i stvarno se može naučiti puno toga. Do sada sam odslušao četiri edukacije, a planiram i dalje dolaziti.
Fotografije: Privatna arhiva Igor Kutil i Plavi ured