Organizirati nagradnu igru ili nagradni natječaj?
Kako na optimalan način koristiti društvene mreže u poslovanju danas nam je Ilija Brajković u sklopu edukacije „Korištenje društvenih mreža u poslovanju“. Promjene u tehnološkom okruženju utjecale su na ljudsko ponašanje, a to se odrazilo i na poslovno okruženje – značaj klasičnih medijskih kanala pada iz godine u godinu, a to najveći problem predstavlja oglašivačima čije reklame ignoriraju gotovo svi. Međutim, pojavili su se novi mediji – društvene mreže.
Jedan od popularnijih načina izgradnje online zajednice na društvenim mrežama su i nagradne igre. Međutim, često smo svjedoci svakojakih nagradnih natječaja koji većinom nisu u skladu s pravilima društvenih mreža i zakonima Republike Hrvatske.
U sljedećim recima donosimo Vam detalje o pravilima nagradnih igara:
- Postoji razlika između nagradne igre i nagradnog natječaja
- Nagradna igra – sadrži element sreće te je potrebno tu nagradnu igru prijaviti nadležnom ministarstvu, platiti nešto Crvenom križu i ostale stvari propisane zakonom RH
- primjer: „izvući ćemo sretnog dobitnika“
- Nagradni natječaj – bazira se na kreativnosti stoga se ne mora prijavljivati drugim institucijama, već je dovoljno samo napisati pravila natječaja
- primjeri: najbolji komentar, najbolja slika i tako dalje
- Nagradna igra – sadrži element sreće te je potrebno tu nagradnu igru prijaviti nadležnom ministarstvu, platiti nešto Crvenom križu i ostale stvari propisane zakonom RH
- Kako se ponašati za vrijeme nagradne igre/nagradnog natječaja?
- Budite spremni
- Redovito nadgledajte odgovore
- Obavezno promovirajte objavu putem lajkova
- Obratite pažnju na „fejkere“!
- „lovci na nagrade“
- Korisnici koji imaju stotine ili tisuće raznih profila
- Veliki problem kod igara na like-ove.
Također, zabranjeno je uvjetovanje Share-a u sklopu nagradne igre dok su komentari i lajkovi prihvatljivi za uvjetovanje. Iako se često pretpostavlja da nisu previše važna jer to ionako rade svi, Ilija ne savjetuje upuštanje u takve stvari jer je dovoljna jedna prijava da zaradimo neku kaznu.
Odlično predavanje, stručan edukator, najmanje znam o društvenim mrežama što se tiče digitalnog marketinga tako da sam dobio jako puno korisnih informacija koje će mi značiti za moj posao!“
– zaključio je Tihomir Šimunić, polaznik edukacije.