Određivanju cijene usluge prethodi poslovna analiza!
Na prvu se čini da je naplata usluga jednostavna, no ponekad vrijeme pokaže da nismo najbolje postavili cijenu iste. Kako se to ne bi događalo, organizirana je još jedna edukacija Određivanje cijene usluga koju je vodio Mario Jurčić.
Cijena rada uključuje godine učenja, a ne minute rada. Kad god je moguće, nikada ne prodajte svoj rad jeftino. Uostalom, vaš jedan radni dan je jedan dan vašeg života!“,
započeo je Mario.
Kako doći do optimalne cijene usluge?
Više je načina i metoda dolaska do optimalnih cijena, a o nekima smo već pisali. Bez obzira na sve, Mario ističe kako postavljanje cjenika zahtijeva poslovnu analizu, a ona se sastoji od:
- Identifikacije proizvoda ili usluge – Što je vaš proizvod ili usluga?
- Identifikacije vrijednosti – Kakvu vrijednost stvarate i za koga?
- Ocjene vrijednosti – Je li primarna vrijednost kvaliteta ili kvantiteta?
- Stanje tržišta – Je li tržište pogodno ili podobno? Postoji li konkurencija?
- Ograničenja – Koliko smo ograničeni vremenom, prostorom, novcem, ljudskim resursima?
- Dugoročnog plana – Koji je vaš „best case” scenarij?
- Inicijalno postavljanje cjenika – Kada imamo odgovore na sva gore navedena pitanja, vrijeme je za inicijalno postavljanje cjenika.
Osim rada u svom biznisu, važno je raditi i NA svom biznisu, stoga Mario preporučuje uvesti i financijski kontroling. Tada dobiveni uvid možemo koristiti za napredak biznisa, odnosno za donošenje odluka i uvođenje promjena.
Jako korisna tema za poduzetnike početnike i puno dobrih savjeta!“,
zaključci su jednog polaznika.