Od turističkog sektora do trenerice javnog nastupa
Kako je Ana Labaš pretvorila tremu u svoju supermoć i pomogla stotinama poduzetnica da progovore s lakoćom i samopouzdanjem!
Kad ju danas vidite kako s lakoćom govori pred kamerom ili vodi radionicu punu poduzetnica, teško je povjerovati da je Ana Labaš svoj poslovni put započela u – turističkom sektoru. No upravo je to iskustvo, kaže, bilo ključno za ono što danas radi.
Radila sam u respektabilnim firmama u turizmu, najčešće na poslovima prodaje. To su bili poslovi koji su uključivali svakodnevnu
komunikaciju s ljudima različitih profila i kultura, redovita javna izlaganja, sastanke, radionice, sajmove, vođenje studijskih putovanja… Nakupilo se puno iskustva koje je kasnije postalo temelj mog trenerskog rada.
Iako se čini kao potpuni zaokret, Ana kaže da između turizma i govorništva postoji više sličnosti nego što se na prvi pogled vidi – u oba slučaja riječ je o kreiranju doživljaja, povezivanju s ljudima i prenošenju emocije kroz priču.
Ipak, negdje između poslovnih sastanaka i poslovnih putovanja, počela je osjećati da želi nešto više — više kreativnosti, slobode i osobnog doprinosa.
Prvi korak prema toj promjeni napravila je tijekom svog prvog porodiljnog — pokrenula je blog o putovanjima. Taj mali virtualni kutak bio je njezin ventil za izražavanje i prostor za eksperimentiranje s pisanjem i kreacijom.
Od bloga do brenda
Kako sam postala mama koja se trebala vratiti na posao, a istovremeno sam željela nastaviti kreirati online, počela sam izučavati produktivnost. Željela sam pronaći odgovor na pitanje ‘kako pomiriti majčinstvo, posao i vlastite hobije’. Blog se tada pretvorio u mjesto na kojem sam dijelila više o organizaciji vremena i mekim vještinama – između ostalog i o komunikaciji.
I upravo tu se dogodio ključni “klik”.
Na edukacijama o poduzetništvu upoznala je brojne žene koje su imale sjajne ideje, proizvode i usluge, ali i – ogroman strah od javnog nastupa.
Ana je shvatila da upravo tu leži njezina misija.
Po struci sam magistra govorništva, a kako sam kroz posao već imala puno iskustva u javnim nastupima, sve se posložilo. U razdoblju COVID-a, kad su svi prešli online, bilo je savršeno vrijeme da počnem pružati podršku ženama koje žele naučiti kako se pokazati pred kamerom – i to s lakoćom.
Tako je nastao njezin prvi program “Javni nastup za poduzetnice”, koji je s vremenom prerastao u membership “Tvoj online nastup” – mjesto gdje poduzetnice uče kako da im pojavljivanje pred publikom i kamerom postane najprirodnija stvar na svijetu.
Od treme do transformacije
Anine klijentice dolaze iz različitih branši, no sve ih povezuje ista želja – da se osjećaju samopouzdano, opušteno i autentično dok predstavljaju svoj rad.
Svojim klijenticama pomažem da njihova izvedba bude maksimalno aktivirajuća za njihovu publiku. Ne radimo samo na poruci, nego i na gestikulaciji, glasu, kontaktu s publikom, interakciji. Cilj je da se osjećaju ‘svoje na svome’ – jer publika najbolje reagira kad vidi stvarnu osobu, a ne perfekcioniran nastup.
No, put do uspješnog biznisa nije bio bez izazova. Ana otvoreno priznaje da je poduzetništvo često ples između nelagode i hrabrosti.
Poduzetništvo je prepuno situacija koje prvi put doživljavaš. U početku mi je bilo teško prihvatiti kad nešto ne uspije onako kako sam planirala. Danas to gledam kao dio procesa – analiziram i pitam se ‘što mogu drugačije sljedeći put’. Najviše me vraća fokus na žene s kojima radim – one su moja misija i moj podsjetnik da vrijedi ustati i pokušati ponovno.
Danas, osim online programa, Ana sve više radi i uživo – s poduzetnicima, ali i s timovima u tvrtkama koji žele unaprijediti komunikacijske vještine.
Krug koji se zatvorio – suradnja s Plavim uredom
Anin put je, zanimljivo, još 2018. poveo i do Plavog ureda – tada u ulozi polaznice.
Na svom prvom porodiljnom došla sam na edukaciju ‘Brendiranje i pozicioniranje proizvoda na tržištu’. Kasnije, kad sam otvarala obrt, upravo sam na vašem webu pronašla sve važne informacije i stalno mu se vraćala po smjernice – primjerice za PO-SD obrazac.
Ove godine, taj se krug zatvorio — Ana je postala predavačica u Plavom uredu.
Održala sam radionicu ‘Javni nastup koji prodaje’ i osjećaj je bio prekrasan. Kao da sam zatvorila jedan krug. Polaznici su prošli sve faze pripreme, izvodili govore, dobili feedback i ogromnu dozu samopouzdanja. Najljepše mi je bilo vidjeti koliko su narasli u samo jednom danu.
Pet savjeta za nove poduzetnike
Ana često naglašava da poduzetništvo nije sprint, nego proces rasta. Evo njezinih pet savjeta za sve koji tek kreću:
- Ako osjećaš da je poduzetništvo tvoj put, ako osjećaš da svojom uslugom ili proizvodom možeš doprinijeti svijetu na ovaj ili onaj način, svakako kreni.
- Ako ikako možeš, osiguraj si novčanu podršku barem za prvih 6 do 12 mjeseci. Definitivno možeš krenuti i bez toga, ali si ovako osiguravaš mir i više slobode već na samom početku.
- Što prije počni raditi na svom javnom nastupu i na tome da u svakom trenutku znaš predstaviti sebe i svoj rad. Javni nastup je nevjerojatno moćan alat za još brži rast tvog poslovanja.
- Nemoj očekivati da će tvoja okolina razumjeti što točno radiš i zašto to radiš. I baš zato se što prije okruži mentorima i ljudima koji će ti biti vjetar u leđa kada zapneš i koji će znati s tobom proslaviti svaki manji i veći uspjeh.“
- Kada zapneš, sjeti se svoje misije i ljudi zbog kojih radiš to što radiš. Svako drugo razmišljanje u tom trenutku je najobičnija distrakcija.
Javni nastup kao ključ poduzetničkog uspjeha
Javni nastup više nije samo vještina za pozornicu – to je alat za rast poslovanja.
Poduzetnici koji se bez straha pojavljuju pred kamerom ili publikom brže grade povjerenje, lakše komuniciraju vrijednost svoje usluge i samim time brže i lakše potencijalne klijente pretvaraju u klijente.
Vještina javnog nastupa pojednostavljuje i marketing i prodaju, ali i razvoj novih ponuda, što sve zajedno rezultira bržim razvojem poslovanja.
Dodaje i da živimo u vremenu u kojem je vidljivost postala jedna od najvažnijih valuta.
Organski rast više ne dolazi iz savršeno ispoliranih objava, nego iz iskrenog i dosljednog video sadržaja. Podcasti i kratki videi omogućuju publici da nas bolje upozna i osjeti našu energiju – i upravo tu leži prava moć video formata.
Za Anu, upravo ta autentičnost čini razliku:
Ne moraš biti savršena da bi bila uvjerljiva. Dovoljno je da budeš prisutna, iskrena i svoja. Kad govoriš iz tog mjesta – ljudi te čuju.
I možda je upravo tu najveća poruka njezina rada – da istinska snaga ne leži u savršenoj izvedbi, nego u hrabrosti da se pojaviš kao ti.



