Od otkrivanja kupca do izgradnje poduzeća
Business canvas model odličan je za ispitivanje svake poslovne ideje. Upravo je to najbolji način da shvatimo što naši kupci žele i kako da zadovoljimo njihove potrebe. O načinima postizanja tog cilja govorio je Tomislav Krišto na edukaciji Business Canvas – ispitaj svoju ideju!
Postoji zabluda zbog koje mnogi poslovi ne poluče uspjeh, a to je ‘napravi pa će kupci doći’. Takva teza nikako nije točna, osim u slučaju nečeg revolucionarnog poput lijeka protiv raka. Kod većine drugih proizvoda potrebno je pratiti tržište i slušati kupce prije plasiranja proizvoda na tržište.
Na samom početku potrebno je otkriti tko bi bili naši kupci, koje su njihove vrijednosti i pomoću hipoteza otkriti njihove najvažnije značajke.
Kako se hipoteze pretvaraju u činjenice, Tomislav je pokazao kroz 4 koraka:
- otkrivanje – nakon postavljanja određenih hipoteza, one se testiraju,
- validacija – predstavlja stvaranje ponovljivog i skalabilnog procesa prodaje,
- stvaranje – stvaranje potražnje i ostvarivanje prodaje,
- izgradnja – rast kroz konstantnu provedbu.
Za realizaciju takvog nečeg potrebno je nekoliko alata i tehnika. Izuzetno dobar primjer tehnike je dizajn razmišljanje, a to je proces koji je orijentiran na kupca te koristi empatiju.
Kada imamo proces koji je vizualan, jako puno nepoznatog izađe na vidjelo,
kazao je Tomislav i napomenuo da je važno suočiti se s kognitivnom disonancom, odnosno treba prihvatiti ukoliko naša ideja nije dobra i pokušati ju poboljšati. U cijelom tom procesu vrlo je važno izaći na teren i istražiti te konstantno učiti.
Radionica je bila izuzetno korisna. Vrlo dobra struktura predavanja, važnost informacija te njihova međusobna povezanost neosporivo će mi pomoći u daljnjem radu. Uz zdravu dozu zabave, predavač je prenio praktična znanja primjenjiva u svakom sektoru,
izjavila je Jasenka Begić, polaznica edukacije.