Od čega se sastoji savršen pitch?
Poduzetnicima, startupima i freelancerima uspješno predstavljanje projekata pred publikom ponekad znači preživljavanje na tržištu i razvoj poslovanja. Kako pripremiti savršen pitch i koje sve sastavnice on treba imati našim je poduzetnicima još jednom pokazala Ivana Conjar.
Kod uspješne prezentacije pred publikom najvažnija je dobra priprema. Ako nam je stalo do nečeg, imat ćemo tremu, no ako smo se prethodno dobro pripremili, lakše ćemo je svladati!”.
Koji su sastavnice savršenog pitcha?
Prema Ivani, savršen pitch trebao bi sadržavati sljedećih 13 sastavnica koje ne moraju nužno ići tim redoslijedom:
- Predstavljanje poslovne ideje – objasnite tko ste, što ste i čime se bavite u 140 znakova!
- Sažetak prezentacije – najavite što ćete prezentirati!
- Problem – prezentirajte problem kroz priču, anegdotu ili iskustvo!
- Rješenje problema – objasnite kako ćete vi riješiti taj problem i kako je vaše rješenje bolje od konkurencije.
- Predstavljanje proizvoda – predstavite svoj proizvod i objasnite njegove benefite!
- Poslovni model – ovdje objasnite investitorima na koji način ćete zarađivati i koja bi procjena zarade bila u sljedećih 3-5 godina.
- Analiza stanja – ukratko istaknite stanje na tržištu (životni ciklus industrije, analiza ciljne skupine, analiza proizvoda) te kako možete dominirati njime.
- Konkurencija – tko su vam direktni i potencijalni konkurenti?
- Razvoj poslovanja – iskažite hodogram razvoja poslovanja za sljedećih 3-5 godina!
- Rizici za investitore – ukažite na najslabiju kariku svog poslovanja, ali i ponudite rješenje za nju!
- Tim – prikažite tko je sve u vašem timu te istaknite kompetencije članova tima!
- Što tražite? – istaknite što želite postići prezentacijom – sastanak, novac, preporuku, partnerstvo?
- Zaključak – zaključak povežite s uvodom i istaknite pontu koju želite da publika zapamti!
Nakon usvojenog gradiva, neki od polaznika su pokušali impresionirati prisutne i prezentirati svoju poslovnu ideju u 5 minuta, 13 slajdova i odgovoriti na pitanja ključna za pokretanje vlastite poslovne ideje.
Predavanje mi je bilo sjajno jer je temeljeno na jezgrovitom know-how principu prenošenja znanja. Mislim da pogađa bit transfera stvarno korisnog znanja. Jedna od korisnijih radionica koje sam do sada pohađala!”,
izjavila je Deborah Hustić, polaznica edukacije.