Od čega se sastoji poslovno pregovaranje?
Mali poduzetnici i osobe koje tek ulaze u svijet poduzetništva često se prilikom poslovnog pregovaranja ne znaju izboriti za dobre poslovne uvjete. Iz tog razloga organizirana je edukacija Pregovaračke vještine za male poduzetnike pod vodstvom Jasmine Marić Cvijetinović.
Pregovaranje je umijeće postizanja zajedničkog dogovora između dviju ili više strana koje imaju suprotstavljene ciljeve ili interese. U poduzetništvu se to često odnosi na vještinu balansiranja između postizanja vlastitih poslovnih ciljeva i održavanja dugoročnih partnerstava.
Od čega se sastoji poslovno pregovaranje?
Poslovno pregovaranje se sastoje od više faza, a Jasmina nam izdvaja sljedeće:
- Uvod – cilj uvoda je uspostaviti dobru atmosferu i odnose s drugom stranom,
- Razlog – krećemo na razlog pregovora. Koje su točke i teme pregovora?
- Pregovaranje – slijedi argumentiranje i pregovaranje. Koja je vaša pregovaračka moć? Što znamo o klijentu? Koja je cijena? Koja je cijena kompromisa?
- Zaključak – na kraju nastojimo naći win-win rješenje za obje strane te zaključiti pregovore.
- Follow up – follow up služi kako bismo rezimirali i pismeno potvrdili dogovoreno.
Poduzetnik treba biti svjestan svojih internih snaga i koja su moguća poboljšanja, a konačni dogovor treba odražavati ravnotežu između postignutih interesa i očekivanja svih uključenih strana!“,
istaknula je Jasmina.
Kako bi (budući) poduzetnici imali što više iskustva u budućim pregovorima, u sklopu predavanja održano je više simulacija pregovaranja u kojima su se polaznici trebali izboriti za zadane ciljeve.
Predavanje je bilo izuzetno zanimljivo i korisno te primjenjivo u praksi!“,
dojmovi su jednog od prisutnih polaznika.