Od čega se sastoji marketing plan?
Na današnjoj edukaciji “Izrada marketinškog plana” naučili što je marketing plan, čemu služi te kako ga i kada sastaviti, a za to je zaslužna predavačica Ana Jergović koja je na svojstveni način dočarala polaznicima svrhu istog.
Marketing plan je integralni dio poslovnog plana, a opisuje strateške ciljeve tvrtke ili projekta koji se postižu putem specifičnih marketinških taktika, uz potrošača kao polaznu točku.
Piše se između osmišljavanja marketinške strategije i provedbe marketinške kampanje, a priprema se minimalno 6 mjeseci prije početka razdoblja na koje se plan odnosi te mora biti temeljen na istraživanjima iz internih i eksternih izvora.
S obzirom na vremenski period, marketinški plan možemo podijeliti na:
- Taktički – piše se za kraći vremenski period (do 3 god)
- Strateški – piše se za dulji vremenski period (3 i više godina).
No, kako napisati marketinški plan? Svaki marketing plan sastoji se od ovih elemenata:
- Izvršni sažetak – cilj mu je uvjeriti čitatelja da je potrebno i korisno pročitati cijeli plan
- Analiza stanja – definiranje tržišta i sposobnosti tvrtke da podmiri potrebe i želje ciljne skupine
- Utvrđivanje ciljeva – kvantitativno definirani specifični ciljevi radi praćenja napretka i poduzimanja korektivnih mjera
- Marketinški miks (4P) – proizvod, cijena, distribucija, promidžba
- Financije – marketinški budžet i prodajne prognoze kojima se planiraju troškovi, rasporedi i radnje povezane s marketinškim aktivnostima
- Kontrola – mjerenje učinkovitosti, uspoređivanje s planiranim rezultatima i provođenje potrebnih promjena u planu i implementaciji.
Edukacija je bila vrlo korisna, a vjerujem da će mi u budućnosti još više koristiti. Trenutno radim samostalno pa mi možda ovo znanje neće biti korisno odmah, ali sa širenjem poslovanja nadam se da ću ga ubrzo trebati početi primjenjivati”
– zaključio je Emil Drkušić, polaznik edukacije.