Od čega se sastoji analiza tržišta u poslovnom planu?
Poslovni plan je pisani dokument koji opisuje ciljeve, strategije i taktike (budućeg) poslovanja poduzetnika. Kako sastaviti taj dokument i od čega krenuti, saznali smo na edukaciji Izrada poslovnog plana poduzetnika od Dragana Kopeckog.
On uključuje elemente poput podataka o poduzetniku, analizu tržišta, opis proizvoda ili usluge, kao i financijski plan. O nekim od ovih elemenata smo već pisali, a ovaj put smo se fokusirali na analizu tržišta.
Od čega se sastoji analiza tržišta u poslovnom planu?
Analiza tržišta nam daje temeljne informacije o tržištu na koje ulazimo, a sastoji se od sljedećih poglavlja:
- Ciljana tržišta i potrošači,
- Glavni konkurenti,
- Konkurentske prednosti vlastitih proizvoda i usluga,
- Prognoza prodaje,
- Tržište nabave.
Dobro osmišljen poslovni plan može biti ključan alat za poduzetnike koji traže financiranje ili potencijalna partnerstva jer pruža jasan putokaz za postizanje uspjeha i pomaže u dokazivanju izvedivosti i potencijala poslovanja.
Osim teorije, na edukaciji su polaznici učili pisati poslovni plan i u praksi – u grupama su razrađivali poslovne strategije te računali potencijal simuliranih poduzetničkih pothvata.
Stvarno odlično, svaka pohvala gospodinu Kopeckom, kao i mjestu održavanja, ostvareni su svi uvjeti da bi polazniku bilo interesantno te da bi se približila tematika samostalnog poslovanja. Meni osobno je vrijeme od šest i pol sati proletjelo. Hvala Plavom uredu!“,
komentar je jednog polaznika.