Kako napraviti kalkulaciju cijene?
Kako bi naše postojanje poslovanje bilo održivo, potrebno je odrediti pravilnu politiku cijena. Međutim, mnogim je poduzetnicima teško odrediti optimalnu cijenu svog proizvoda ili usluge. Da bi to napravili na najbolji mogući način, organizirali smo edukaciju Kalkulacija cijena koju je održala Dubravka Lacić.
Kako izgleda proces kalkulacije cijena?
Prilikom određivanja cijene proizvoda ili usluge, bitno je znati za koju svrhu radimo kalkulaciju i koji je njen krajnji cilj. Sam proces kalkulacije cijena uključuje:
- Odabir cjenovnog cilja – bitno znati kako nas kupac percipira i koliko je spreman platiti za naš proizvod ili uslugu!
- Utvrđivanje potražnje – postoji li potražnja za mojim proizvodom? (bolje prolaze diferencirani proizvodi)
- Procjena troškova – koji su mi fiksni, a koji varijabilni troškovi? Koliki su?
- Analiza konkurencije – koji su im troškovi, cijene, ponuda?
- Odabir metode formiranja cijena – Dubravka preporučuje troškovnu metodu uz provjeru odstupanja od targetirane cijene te još dodatne usklade i korekcije ako je to potrebno.
- Kalkulacija i konačne cijene – na kraju se radi završna kalkulacija sa svim troškovima koja definira konačnu cijenu našeg proizvoda ili usluge.
Osim teorijskog dijela, polaznici su na edukaciji dobili i uvid u praktični dio gdje su mogli vidjeti kako se tablično izračunavaju cijene s obzirom na proizvod ili uslugu koje nude na tržištu.
Polaznica Irina Krajačić izjavila je:
Na ovoj edukaciji naučiti ćete kako napraviti detaljan plan izračuna cijene proizvoda ili usluga koje namjeravate prodavati. Bez obzira na prijašnje znanje preporučujem ovo predavanje jer vam omogućuje da ne propustite ni jednu stavku pri kalkulaciji cijene!”.