Naplata počinje prije sklapanja posla!
Problem s naplatom potraživanja većina poduzetnika navodi kao jedan od ključnih problema tekućeg poslovanja. Kako bi poduzetnici održali zdravo poslovanje i ostali likvidni, Ozren Hudina je održao edukaciju Učinkovita naplata potraživanja.
Naplata potraživanja je proces koji najčešće izaziva nelagodu i stres kod dužnika, ali i kod vjerovnika. Zato valja u što većoj mjeri izbjeći dovođenje i sebe i kupca u tu situaciju. Ipak, veći dio budućih problema može se riješiti već prije nego što uopće nekome prodamo robu ili uslugu:
Naplata počinje prilikom prvog kontakta s kupcem prije nego što ste mu izdali čak i ponudu! Prije sklapanja posla, raspitajte se o potencijalnim osobama! Na vama je da zaštitite sami sebe!”,
istaknuo je Ozren.
Što sve trebamo saznati o prije sklapanja posla?
Prilikom istraživanja potencijalnih suradnika cilj je saznati što više podataka o potencijalnom poslovnom partneru prije početka suradnje. Ono što nas zanima jest:
- Čime se naš potencijalni poslovni partner konkretno bavi?
- Koliko dugo posluje?
- Tko su vlasnici tvrtke i kakvog su karaktera i ponašanja?
- Kakva je financijska stabilnost tvrtke?
- Kako inače plaća drugim dobavljačima?
- Da li je tvrtka u nekom proteklom razdoblju bila blokirana?
Neki od navedenih podataka mogu se pronaći na sudskom registru, neke možemo saznati od svojih poznanika, a neke na internetu te društvenim mrežama.
Iako ovo istraživanje poduzetniku oduzima vrijeme, kasnije mu ono štedi i vrijeme i novac jer se na taj način može odmah kloniti negativnih poslovnih suradnji.
Predavanje je veoma poučno i zanimljivo, na njemu sam saznao dosta korisnih informacija koje mogu primijeniti u svojem poslovanju!”,
komentirao je polaznik Denis Brečić predavanje.