Najbolja marketinška strategija – 4P postaje 7P!
Poduzetnici početnici najčešće su ograničeni novčanim sredstvima, imovinom i vremenom. Kako se snaći s ograničenim resursima pri kreiranju optimalne marketinške strategije objasnio je David Rey Hudeček poduzetnicima početnicima na edukaciji Najbolja marketinška strategija za početnike.
Ako ćete ičime postići dugoročne odnose s kupcima, to ćete ostvariti kroz marketing!”,
započeo je predavanje David uz brojne primjere iz vlastitog iskustva na temelju vlastite tvrtke Štreberaj.
Marketing miks – 4P ili 7P?
U marketinškoj teoriji važan je koncept marketing miksa – 4 P (product, place, price, promotion). Marketinški miks odnosno 4P je nastao u vrijeme dominacije proizvodnih djelatnosti, no s vremenom su postale izrazito popularne i usluge.
No marketing usluga je kompliciraniji od marketinga proizvoda. Zato se današnji marketing, a osobito marketing usluga, širi čak na 7 P:
- Product (proizvod) – ključ dobrog marketinga je prije svega u dobrom proizvodu ili usluzi. David savjetuje:
Ako ćete na nešto potrošiti vrijeme – potrošite na ga proizvod odnosno uslugu! Morate biti sigurni u sebe i svoj proizvod kako bi imali o čemu pričati! Ako nemate o čemu pričati, nećete biti zanimljivi i nećete dugo opstati na tržištu!”,
- Place (mjesto) – distribucija je jedna od ključnih stvari u početcima poslovanja, a lokacija je osobito bitna stavka u djelatnostima poput prodaje suvenira, zdrave hrane, nakita. Potrebno je dobro osmisliti prodajne kanale kako bi oni odgovarali našim ciljnim kupcima.
- Price (cijena) – cijena je ono što korisnik mora platiti da bi dobio neki proizvod ili uslugu, a vrijednost je ono što je on dobio kada je platio za taj proizvod ili uslugu:
Ako kupac misli da je dobio manje nego za što je platio, nadrapali ste!”.
- Promotion (promocija) – većina ljudi voli prvo krenuti od promocije, pa se tako odmah bacaju na izradu društvenih mreža, no David savjetuje ne krenuti s promocijom ako nisu osmišljeni svi prethodni koncepti. Ljudi također često u promociji gube fokus, pa David preporučuje uspostaviti promociju prvo za 1 proizvod ili uslugu, pa tek onda krenuti na onaj sljedeći.
- People (ljudi)– klijenti neće voljeti tvrtku koju ne vole ni njihovi zaposlenici. Zadovoljni zaposlenici su ključ u prodaji usluga!
- Processes (procesi) – kod većeg broja zaposlenika i klijenata potrebno je uvesti određene procese kako stvari funkcioniraju. Ljudi u organizacijama se ugodno osjećaju ako imaju propisane procese koji funkcioniraju.
- Physical evidence (dokazi) – potrebno je potencijalnim klijentima pružiti dokaze svog rada i dokaze pozitivnog iskustva drugih klijenata što možemo napraviti putem članaka, testimoniala i tako dalje.
Ovih 7 odrednica temelj su dobrog poslovanja, a samim time i suvremene marketinške strategije. Iako je publika bila različita po djelatnostima i potrebnim marketinškim pristupima za iste, David je uspio prenijeti bit kreiranja marketinške strategije s ograničenim resursima što su prepoznali i polaznici:
David je izvrstan predavač koji zna ispričati sadržajnu i zanimljivu priču vezanu za svaku ideju!”,
izjavio je Sandi Prodanović, polaznik edukacije.