Naia – dizajnerski krsni program i misno ruho
Lucija Čop je nakon završetka studija počela intenzivno razmišljati o pokretanju vlastitog posla. Iako je diplomirana inženjerka arhitekture i urbanizma, njezina se poslovna ideja nešto razlikuje od struke. Ipak, ona hrabro korača u poduzetnički svijet jer je otvorila paušalni obrt za proizvodnju i dizajn personaliziranog krsnog programa i misnog ruha – Naia.
Kako je zapravo odlučila krenuti u poduzetništvo, Lucija je odgovorila vrlo jednostavno- uočila je potrebu na tržištu.
Bilo mi je nemoguće pronaći i kupiti kvalitetne proizvode potrebne za krštenje nećaka pa sam ih sama izradila. Odmah su uslijedili mnogi upiti, a interes me iznenadio. Sličan trenutak je bio i osnivanje nove župe kojoj pripadam i potreba izrade kompletnog misnog ruha te interes drugih svećenika. Na području Hrvatske je vještina šivanja i vezenja misnog ruha gotovo iščezla te se poseže za uvoznim proizvodima daleko slabije kvalitete izrade i materijala te manje estetske vrijednosti,
napomenula je Lucija.
Iako arhitektura i šivanje nemaju baš puno sličnosti, ova mlada poduzetna žena jasno vidi razloge puta kojim je išla:
Sa samopouzdanjem koje mi je dala struka i znanjem kojemu me poučila majka, napravila sam prve poduzetničke korake. Promišljanja, prve skice, radni modeli, brojne kreacije i dorade te napokon, finalni proizvod, srodni su i arhitektonskom djelu i mojem šivanom proizvodu.
Lucijin obrt prvo će se fokusirati na krštenja i misna ruha, a već iduće godine planira proširenje na unikatne poklone za bebe i djecu. Ova tri brenda sjedinjuju se u obrtu Naia koji je Lucija otvorila uz pomoć potpore Grada Zagreba za samozapošljavanje za proizvodne djelatnosti. Posebno se ponosi činjenicom da je poslovni plan izrađivala u vrijeme rodiljnog dopusta, a slavlje je bilo tim veće što je u vrijeme predaje dokumentacije na natječaj Lucijin sin proslavio prvi rođendan:
Potpora grada Zagreba mi je u idealnom trenutku života pružila nužan početni kapital i stvorila priliku da vodim vlastiti posao te podržim tradiciju. Cilj mi je postaviti prepoznatljiv brend vrhunskog, kvalitetnog misnog ruha. Za razliku od konkurencije, na području krsnog ruha i dječje opreme, želim pružiti ekskluzivne i luksuzne proizvode za zaista posebne trenutke života kao što su rođenje djeteta ili krštenje.
Lucija je u proteklom razdoblju puno naučila o poduzetništvu, a ključna je stvar ponuditi rješenje problema. Evo kako ona to tumači:
Nije mudro krenuti od svoje ideje ili proizvoda na koji naknadno pokušavamo pronaći kupca, već prvo prepoznati problem, poteškoću koju ljudi osjećaju, doživljavaju, a onda svojim proizvodom ili uslugom ponuditi rješenje problema. Dakle, što pokloniti za krštenje, a što za rođenje djeteta, da je kvalitetno, lijepo, posebno i divno upakirano, spremno za darivanje?
Studij koji je završila, Luciju je naučio mnogo čemu. Naučila je funkcionirati s malo sati sna i puno rada, što joj uvelike pomaže sada kada je postala i majka i poduzetnica. A ima i jedno veliko obećanje koje je dala suprugu – kupiti mu Tesla automobil, stoga ju čeka puno posla.
Lucija, sretno!
Foto: Lucija Čop privatna arhiva