Na koje vremensko razdoblje radimo poslovni plan?
Kako bismo znali kud naše poslovanje ide, potrebno je napraviti poslovni plan. Riječ je o dokumentu koji poduzetnik radi za određeno vremensko razdoblje, a sve o ovoj temi saznali smo od Ivana Rukavine na edukaciji Planiranje poslovanja i izrada proračuna.
Poslovni plan je okvir za ostvarenje naše vizije, misije i ciljeva. Poduzetnik ne bi trebao početi raditi prije nego je isplanirao sve segmente poslovanja.
Prije nego što krećete s poslovanjem trebate biti sigurni da imate dobar plan. Vaš poslovni plan treba imati budućnost, odnosno održivost!“.
Na koje vremensko razdoblje planirati?
Planirati možemo kratkoročno, srednjoročno i dugoročno, a ozbiljno planiranje podrazumijeva sve tri vrste planiranja:
- kratkoročno planiranje – 1-3 godine.
- srednjoročno planiranje – 3-5 godina.
- dugoročno planiranje – 5-10 godina.
Ne trebate detaljno planirati dugoročne planove! Kratkoročne planove planirate do najsitnijih detalja. Planove možete prilagođavati i ažurirati, ali bitno je imati okvir!“,
ističe Ivan naglašavajući kako je planiranje osnova za praćenje realizacije.
Na kraju, zaključak je kako odgađanje planiranja ili ne planiranje može dovesti do štetnih posljedica, stoga je uvijek bolje staviti svoje poslovne ideje na papir.
Jako korisna edukacija iz područja o kojem nisam znala ništa. Sigurna sam da će mi stečena znanja pomoći u sljedećim koracima“,
zaključila je jedna od polaznica.