Misija i vizija tvrtke bitni su za razvoj marketinškog plana!
Poput poslovnog plana, i marketinški je plan jedan od temeljnih dokumenata poslovanja jer nas on vodi prema smjeru u kojem želimo ići. Što je marketinški plan i kako ga izraditi danas je u Plavom uredu polaznicima objasnila Ana Jergović iz kreativne agencije Ideoteka na edukaciji Izrada marketinškog plana.
Marketinški plan je integralni dio poslovnog plana, a opisuje strateške ciljeve tvrtke ili projekta koji se postižu putem specifičnih marketinških taktika, uz potrošača kao početnu točku. On može biti strateški ili taktički, ovisno o vremenskom razdoblju planiranja.
Marketinški plan, kao i poslovni plan, bazira se na misiji i viziji tvrtke koje određuju smjer naših budućih marketinških aktivnosti. Koja je razlika između misije i vizije?
Misiju možemo definirati kao razlog postojanja tvrtke. Ona je jedinstvena, realna i ostvariva te prvenstveno orijentirana na potrošače. Orijentirana je na kompetentnosti i tijekom vremena se može korigirati.
Viziju pak bismo mogli opisati kao zvijezdu vodilju tvrtke određuje njen smjer kretanja u sljedećih 3-5 godina – ona definira potrebe potrošača koje će tvrtka zadovoljavati u budućnosti. Viziju ne bismo trebali postaviti preusko da nam ne sputava razvoj, ali ni preširoko kako ne bismo izgubili smjer.
Vođeni ovim smjernicama, polaznici su na seminaru pokušali definirati misije i vizije svojih tvrtki koje će im pomoći u izradi daljnjih dijelova marketinškog plana. To nam je potvrdila i Katarina Ramić, polaznica seminara:
Na predavanju sam dobila konkretne savjete koji će mi pomoći u izradi vlastitog marketinškog plana. Sada kada znam precizno definirati misiju i viziju svog budućeg projekta, uvjerena sam kako je uspjeh – neizbježan!”.