Marketinški plan kao temelj marketinških aktivnosti tvrtki
Kako bi odabrali idealnu marketinšku kampanju koja će postići željene rezultate, za početak je potrebno upoznati tržište te poslušati što kupci zaista žele. Tako stvarate preduvjet za to da upravo vi budete u pravo vrijeme na pravome mjestu te time uvjerite kupca kako je baš vaš proizvod/usluga kao stvoren baš za nju/njega.
Za uspješno odrađenu marketinšku kampanju neophodan je kvalitetno izrađen marketinški plan. Kroz radionicu Izrada marketinškog plana s predavačicom Anom Jergović definirali smo što je marketinški plan i koji su njegovi osnovni elementi.
Marketinški plan je pisani dokument u kojem su sustavno zabilježene buduće marketinške aktivnosti. On nam daje smjernice kuda idemo i kamo želimo stići.
Svaki kvalitetan marketinški plan trebao bi sadržavati:
- Izvršni sažetak – uključuje opis izazova koji svojim poduzetničkim aktivnostima rješavamo, opis trenutnog stanja tržišta i konkurencije, opis našeg proizvoda/usluge te kratkoročnih i dugoročnih ciljeva koje želimo postići.
- Analizu stanja – obuhvaća SWOT analizu, analizu konkurencije i analizu ciljne skupine.
- Utvrđivanje ciljeva – potrebno je odgovoriti na pitanje što pokušavamo postići kroz naše poslovanje.
- Marketinški miks – predstavlja konkretne aktivnosti koje podržavaju marketinšku strategiju i kojima se ostvaruju postavljeni ciljevi. Sadrži četiri osnovne kategorije koje svaku zasebno trebamo detaljno razraditi. Poznati su kao 4P, a obuhvaćaju razradu karakteristika našeg proizvoda (Product), njegove cijene (Pricing), distribucijskih kanala (Placement) i promidžbe (promotion). Kod pitanja promidžbe bitno je izabrati pravi kanal putem kojeg ćemo pravu poruku komunicirati prema našim potencijalnim/stvarnim kupcima te ih tako upoznati s našom tvrtkom i potaknuti na akciju.
- Financije – definiraju marketinški budžet i prodajne prognoze. Obuhvaća planiranje troškovi, rasporedi i radnje povezane s marketinškim aktivnostima
- Kontrolu i evaluaciju marketinškog plana – služi za mjerenje učinkovitosti, uspoređivanje s planiranim rezultatima i provođenje potrebnih promjena u planu i implementaciji prethodno izrađenog marketinškog plana.
Edukacija je bila jako zanimljiva i interaktivna s puno atraktivnih primjera iz prakse. Svaki polaznik je dobio priliku za sudjelovanjem u radionici kroz dijeljenje svojih iskustava i ideja, te dobivanje kvalitetnih povratnih informacija od mentorice. Ovu edukaciju bih preporučila svima koji se žele educirati u području marketinga!
istaknula je polaznica Nikolina Mamlić.