Marketinški plan kao dio poslovne strategije
Na zahtjev polaznika organizirali smo seminar “Izrada marketing plana i elementi marketinške strategije”. Marketinški plan je integralni dio svakog poslovnog plana, dio je strategije marketinga i strategije poduzeća. Omogućava pripremljenost poduzeća za uvođenje novog proizvoda ili marke na tržište ili pak poboljšanje pozicije postojećeg proizvoda/marke.
Marketinški plan opisuje strateške ciljeve poduzeća. Ciljevi se postižu putem specifičnih marketinških strategija i taktika, a potrošač je polazna točka. Rezultat je stvaranje ili osvještavanje potreba i želja određene ciljne grupe i poticanje na reakciju. Kako bi se marketinški plan pravilno primijenio, svaki element treba biti pravilno opisan.
Polaznici su kroz praktični rad imali priliku proći sve elemente marketinškog plana: izvršni sažetak, analizu stanja (vanjskih i unutarnjih čimbenika), utvrđivanje ciljeva, marketinški miks, financije i kontrolu.
„Dobro sročen cilj je već pola odrađenog posla. Ciljevi trebaju biti specifični, mjerljivi, realni, relevantni i vremenski postavljeni“ istaknula je predavačica Ana Jergović.
Marketinški miks (4P) uključuje: proizvod, cijenu, distribuciju i promidžbu. To su konkretne aktivnosti koje podržavaju marketing strategiju i kojima se ostvaraju prethodno postavljeni ciljevi.
SWOT analiza je jedan od najvažnijih marketinških alata i ulazi u samu marketinšku strategiju. Ovaj akronim engleskih riječi označava snage, slabosti, mogućnosti i prijetnje vašeg projekta ili vas osobno.
Polaznici su primijenili analizu na vlastitom poslovnom projektu te raspravili o unutarnjim i vanjskim utjecajima.
Predavanje mi je pomoglo da spoznam komponente marketinga s kojima sam se susrela prvi put te da definiram i nadogradim već postojeće znanje i sve naučeno primijenim na vlastitom primjeru. Predavačica je izuzetno stručna i pristupačna. Odlično kombinira individualni pristup i grupni rad, sve potkrepljujući primjerima iz vlastitog profesionalnog iskustva. Predavanje mi je pomoglo da shvatim što trebam unaprijediti u dosadašnjem radu i koliko se toga krije iza pojma marketing.
Jelena Znaor