Marketinški miks usluga
Marketinški miks koji uključuje proizvod, cijenu, distribuciju i promociju se u marketinškom miksu usluga nadopunjuje sa još 4P, a to su ljudi, fizička okolina, upravljanje procesom i vrijeme pružanja usluga. Elvira Mlivić Budeš s poslovnog učilišta Filaks kroz dvodnevnu edukaciju ‘Kako prodati uslugu?’ poučila nas je mnogim karakteristikama prodaje usluga i pokazala što je potrebno za uspješnu prodaju usluge.
Elementi marketinškog miksa usluga
Ljudi (People)
Ne smijemo zanemariti ljude, tj. njihova znanja, sposobnosti, vještine i motivaciju za kvalitetan rad i pružanje usluga. Osoblje koje prodaje usluge postaje ključno u interakciji s klijentima. Osnovu uspješnog pružanja usluge čini upravljanje kontaktom između poduzeća i klijenta, odnosno primatelja usluge.
Fizičko okružje (Physycal Evidence)
Fizičko je okružje važan dio ponude svakog poduzeća jer su klijenti pod utjecajem onoga što vide ili bi pak željeli vidjeti. Ono ujedno i daje mogućnost klijentu da procijeni onoga tko pruža uslugu. Kroz ovaj element trebate od neopipljive usluge napraviti nešto opipljivo.
Upravljanje procesom (Process)
Na upravljanje procesom utječe i sam klijent. Njegova je uloga u procesu marketinga je određena činjenicom da on uvjetuje i određuje taktičke aktivnosti marketinga.
Vrijeme pružanja usluga (Period)
Vi kao pružatelj usluga možete promatrati i analizirati zadovoljstvo klijenta čak i tijekom samog pružanja usluge, a ukoliko je potrebno, možete i korigirati kvalitetu usluge ukoliko je klijent nezadovoljan.
Kroz nekoliko vježbi i puno primjera iz prakse, polaznici su se zabavili, a kako je edukaciju doživjela Tamara Bastijanić, pročitajte u nastavku:
Ovo je jedna od najzanimljivijih edukacija u Plavom uredu zahvaljujući genijalnoj predavačici. Elvira je stvarno stručna, iskusna i obrazovana te što je najvažnije, autentična, svoja, karizmatična i jako zabavna. Ima super komunikacijski stil, daje odlične primjere i radi super atmosferu. Za svaku preporuku!