Licitarska srca s dizajnerskim potpisom
Mjesec inovacija započinjemo poduzetničkom pričom ljepšeg spola. Donosimo vam priču o Đurđici Vorkapić, kreativnoj direktorici hrvatskog brenda Hippy Garden. Đurđica je uz to nagrađivana inovatorica koja je unazad nekoliko godina primila niz međunarodnih nagrada.
Osim mnogih već nagrađivanih inovacija, Đurđica je na ovogodišnjem natječaju za potpore zagrebačkim inovatorima ostvarila financijsku podršku grada Zagreba za projekt „Licitarska srca s dizajnerskim potpisom“. Ključna ideja tog projekta jest osuvremenjivanje tog hrvatskog simbola:
Prije godinu i pol pala mi je napamet jednostavna ideja, a to je da hrvatski suvenir mora imati uporabnu notu. Nažalost jako puno hrvatskih suvenira leži netaknuto, zaboravljeno, skupljaju prašinu i nitko im ne da tu jednu suvremenu notu, a suvremeni svijet treba suvremene stvari“.
Sve je počelo zagrebačkim mimohodom kada su sestre Husar nosile majice ‘From Croatia with Love’ s motivom licitarskog srca:
Sve je bilo simbolično, poruka je bila jasna i sve je bilo izuzetno upečatljivo. Čak i onaj tko ne pozna povijest licitara, pozna simbol srca“
– kaže Đurđica. Nakon tog krenula je cijela linija proizvoda „From Croatia with Love“ – ne samo majice već i toaletne torbice, lip-balmovi, čokolade, inovacijski ručnik s implementiranom jastučnicom, espadrile u suradnji s Borovom i tako dalje:
Cijelu jednu liniju zaokružili smo licitarskim dizajnerskim proizvodima i svake ćemo godine imati sve više proizvoda u tom hrvatskom suveniru. Meni je želja dati i drugim hrvatskim stvarima ‘modnu dušu’ i jednostavno unijeti nekakvu vedrinu u sve to i na kraju krajeva učiniti ljude ponosnima da nose hrvatsku stvar!“.
Njihov dizajn prepoznala je i Hrvatska turistička zajednica te je proglasila Hippy Garden espadrile „From Croatia with Love“ jednim od najboljih suvenira Hrvatske.
Drago mi je da se ta hrvatska priča konačno osvježava i da se konačno kreće naprijed. Ona treba biti vesela, puna pozitivne energije, privlačna i da tako promoviramo kulturu na jedan puno moderniji i sofisticiraniji način“.
No, usprkos divnim izumima, Đurđica ističe kako inovatori nailaze na niz prepreka u distribuciji svojih proizvoda. Ljudi koji imaju pristup distribucijskim kanalima često ne razumiju inovatore što se opet odražava na uspjeh projekta. Tako već skoro završena priča često ovisi o drugim ljudima:
„Kada imate kreativan duh, on jednostavno nema granica, on ne pozna je li to industrijski dizajn, je li to neka inovacija tipa patent ili je to kreativno izražavanje kroz odjeću ili glazbu. Imam taj dar da mogu više stvari stvarati odjednom i zahvalna sam na tome, ali često je za realizaciju potrebno uključiti druge ljude koji imaju određene kanale za proširenje inovacije međutim nemaju svijest niti razumijevanje za više stvari i pogleda odjednom i tu je problem“.
U tom smislu, svako prepoznavanje rada puno znači:
Svaka podrška je jako dobra. Ako netko podrži i jednog inovatora automatski ti daje vjetar u leđa da kažeš ‘OK, ajde, pa kad me netko podržao i prepoznao možda ima smisla nastaviti’, pa onda ideš probati nešto još malo dalje. To je samo jedan način da te netko malo osokoli , nisu to sad neke ogromne stvari, ali je – podrška!“.
I za kraj, ova neustrašiva inovatorica i poduzetnica poručuje:
Kada dobijete informaciju i ideju, kada vam nešto padne na pamet, morate isključiti strah. I morate napraviti to jer, bez obzira koliko se to vama činilo blesavo ili nemoguće, treba sve maknuti sastrane i iskušati svoju prvu ideju. Treba se odvažiti i probati. Poanta je probati. Jer se tako jedino može ostvariti. Bez pokušavanja se ne može niti ostvariti. I onda kada vidite da je to ugledalo svjetlo dana i da se to ljudima istinski sviđa, onda znate da ste učinili pravu stvar!“.