Le Prase : Zagrebačka kasica prasica
Le prase– dućan i suvenirnica u Radićevoj ulici nastao je kao obiteljski projekt, a danas su njihovi personalizirani praščići poznati hrvatski brend.
Poduzetnička priča Tajane i Alana Stanković počela je sasvim slučajno jedne zime kada su zajedno s djecom izradili kasicu prasicu kako bi uštedjeli novce za ljetovanje. Već prva kasica imala je osobnost i određeni šarm, što je inspiriralo Alana da napiše priču o njoj. Ubrzo je napravljena i web stranica, dok se proizvod polako razvijao. 2012. godine ukazala se i prilika za pokretanjem posla.
Kada je počela kriza dala sam otkaz gdje sam radila kao dizajner. Shvatila sam da ne želim biti u sistemu u kalupu. Istovremeno, mom mužu te godine nisu produljili ugovor, tako da nas je privatna situacija dodatno motivirala. Prasac je u biti spoj svega s čim sam se bavila: dizajnom interijera, komunikacijom s ljudima i crtanjem koje je uvijek bilo moja prva ljubav.
objašnjava Tajana Stanković.
Kasica prasica je prvi proizvod Stankovića, a svoju originalnost ističe načinom na koji se izrađuje: od starih novina, kartonskih kutija i čepova boca, a premazuje se bojama i lakovima na bazi vode što je čini i ekološki osviještenim proizvodom.
Prascima se ubrzo pridružila “Mašenka”, djevojčica koja putuje kroz vrijeme, koja je nastala sasvim slučajno kada je Tajana nacrtala lik curice.
Mašenka je u početku trebala biti samo naša podloga za reklamiranje mašnica za kosu. Ime je dobila kada je nastala ilustracija. Objavili smo njenu sliku na Facebooku i tražili od naših fanova da joj daju ime. Od 130 prijedloga odlučili smo se za Mašenku, jer ona uvijek ima negdje mašnu. Inspiraciju za njen lik nalazimo u povijesnim razdobljima u kojima se nalazi, pa smo zato i napravili vintage nakit, koji je bezvremenski.
Nedavno je lik “Mašenke” došao i u BIPU, pa se tako njen lik može naći na rokovnicima, torbama i ukosnicama.
Tajana ističe kako je za posao bitno brendiranje i personalizacija, zbog koje vjeruje da su uspješni.
Ljudi kod nas dolaze ciljano, sa svojim željama i idejama koje mi realiziramo. Mislim da smo najviše osvojili svoje kupce pozitivnom energijom koju širimo sa svojim prascima. Također, ne treba zaboraviti ni internet koji je u današnjem poduzetništvu jako bitan. Mi smo vrlo aktivni na Facebooku i Instagramu, a do svih svojih fanova došli smo stvarnim putem, bez kupovanja. Lijepo je što možeš raditi ono što želiš, a najljepše je što me ovaj posao veseli.
U budućnosti bi htjeli otvoriti još jedan dućan te se proširiti na EU tržište.
Želimo i dalje raditi ono što volimo. Jako nam je bitno da su ljudi oko nas zadovoljni našim radom u kojem beskrajno uživamo, a iza kojeg stoji puno napornog rada.