Kretanje kupca unutar prodajnog prostora
Za poduzetnike koji će prodavati svoje ili tuđe proizvode na nekoj fizičkoj lokaciji, izuzetno je bitno pozicioniranje istih unutar prostora trgovine. Tajne upravljanja prodajnim prostorom otkrila nam je Ana Brajković na edukaciji Učinkovita maloprodaja.
Svakom prodavaču, proizvođaču i poduzetniku cilj je zadovoljan kupac! Zadovoljni kupci više kupuju i vraćaju se po još!”,
Zato je potrebno zadovoljiti kupca, a to se već radi pri samom ulasku u prodajni prostor. Cilj prodajnog prostora jest da se kupac u njemu osjeća ugodno kako bi se što više vremena u njemu zadržao i razgledavao proizvode.
Naime, u 70% slučajeva kupac odlučuje o kupovini tek kada se nađe unutar trgovine.
Kako se kreće kupac unutar prodajnog prostora?
Prilikom razgledavanja proizvoda postoje određeni obrasci ponašanja koje valja uzeti u obzir. Prirodna putanja kretanja kupca uvijek se odvija u smjeru suprotnom od kazaljke na satu – s desne na lijevu stranu, osim u zemljama gdje se vozi na lijevoj strani ceste.
U vezi kretanja kupaca, bitno je još znati sljedeće činjenice:
- kupci se ne vole vraćati po svojoj putanji,
- kupci izbjegavaju kutove – stoga nije poželjno bitne artikle stavljati u kuteve.
Vrlo energična predavačica! Vrlo korisno predavanje, ne samo za prodavače već i za kupce!“,
izjavila je Petra P., polaznica predavanja.