Kratki vodič za aktivno slušanje
Komunikacija je svuda oko nas – nemoguće je NE komunicirati. Komuniciramo svojim držanjem tijela, izrazom lica, odjećom, pogledom, glasom i na kraju – riječima. O učinkovitoj komunikaciji posljednja dva dana poučavao nas je Aljoša Conjar na interaktivnoj edukaciji “Korak do uspjeha uz komunikacijske vještine”.
Komunikacija je proces razmjene informacija, značenja i osjećaja među ljudima kroz razmjenu verbalnih i neverbalnih poruka. Bitnu stavku učinkovite komunikacije, poslovne i privatne, čini aktivno slušanje.
Aktivno slušanje je sposobnost da točno percipiramo što druga osoba proživljava te da joj ponudimo povratnu informaciju o tome što smo uočili. Percipirati znači ponoviti to što smo čuli, objasniti što smo razumjeli i vidjeti koliko se to poklapa s onim što nam osoba želi reći i objasniti.
Aktivnim slušanjem sugovorniku dajemo najveći kompliment – poklanjajući pozornost toj osobi, ona osjeća da je u centru pažnje. Time je potičemo da govore i tako dolazimo do vrijednih informacija. Većina ljudi više voli govoriti nego slušati i dobar slušatelj im je nužan.
Od čega se sastoji aktivno slušanje?
- Slušanje
- ne prekidajte!
- ne zaključujte prerano!
- koristite verbalne potvrde (da, razumijem, shvaćam, u redu, naravno, dobro)
- usmjerite pažnju na ono što sugovornik trenutno govori, a ne na ono što je rekao ili će reći!
- Parafraziranje
- ono što ste razumjeli, izrecite svojim riječima!
- Empatija
- koristite podražavajuće fraze ili zrcaljenje (“zvučite uznemireno”, “razumijem vas”, “shvaćam vas”, “dobro ste to primjetili”)!
- Pitanja
- postavljajte pitanja!
Mogu reći da sam konačno shvatio vrijednosti komunikacijskih vještina i da će mi puno pomoći u mom poslovanju, kako i u intervjuima za eventualno zaposlenje, tako i u komunikaciji sa mojim poslovnim partnerima i klijentima”
– izjavio je Tihomir Šimunić, polaznik edukacije.