Koju osnovu pozicioniranja izabrati?
Prilikom kreiranja brenda, kao i prilikom uvođenja određenog proizvoda ili usluge na tržište bitno je znati kako se želimo tržišno pozicionirati. Prilikom pozicioniranja možemo odabrati više osnova pozicioniranja, a sve o ovoj temi saznali smo od Ivane Nobilo na webinaru Pozicioniranje u glavama potrošača.
Pozicioniranje služi za postizanje željene slike o nekoj osobi, o nekom proizvodu ili usluzi u glavama odabrane ciljne skupine, odnosno segmenta tržišta. Ono je utjecanje na način na koji potrošači percipiraju osobine marke u odnosu na njegove osobine i osobine konkurencije.
Koju osnovu pozicioniranja izabrati?
Tržišno pozicioniranje može imati više osnova, od kojih Ivana ističe:
- Prema atributima proizvoda ili usluge – najtanji, najlakši, najveći, najpametniji, najšareniji…
- Prema imageu – što je karakteristično za image proizvoda ili usluge?
- Prema koristima – koje benefite taj proizvod ili usluga donosi korisniku?
- Prema vrsti korisnika – zašto je taj proizvod ili usluga pravi izbor baš za određenu vrstu korisnika?
- Prema usporedbi s konkurencijom – jeftiniji, bolji, brži…
- Prema integralnoj poziciji – npr. mobitel s punim opsegom svih telekomunikacijskih i računalnih usluga.
Usmjerite se samo na jednu točku. Ne možete biti svima sve! Pozicija mora napraviti jasnu razliku između Vas i konkurencije!”,
istaknula je Ivana.
Upravo tu poziciju su polaznici nastojali otkriti putem mnogo vježbi te izbrusiti svoju skraćenu izjavu o pozicioniranju što su neki polaznici popratili riječima:
Gospođa Ivana je stručna, pristupačna i zanimljiva, a radionica je isto tako bila odlična jer je bila i interaktivna, korisna i zanimljiva. Svakako bih svakome preporučila da sudjeluje!”