Koji su temelji marketinškog plana?
Jedan od temeljnih elemenata poslovnog plana je i marketinški plan. Što je on, koji su temelji marketinškog plana i kako ga izraditi – bila je tema edukacije Izrada marketinškog plana koju je vodila Ana Jergović.
Marketinški plan sadrži sve informacije o tome što će se, kada, kako i gdje činiti da bi vaša tvrtka što adekvatnije pristupila ciljanim skupinama i zainteresirala ih za (novi) proizvod ili uslugu. Iz tog razloga marketinški plan je jedan od najvažnijih elemenata svakog dobro pripremljenog poslovnog plana.
Temelji marketinškog plana
Pisanje marketinškog plana pomaže poduzetnicima razumjeti dinamiku tržišta, pronaći nove prilike na tržištu, akvizirati nove kupce, povećati prodaju i lojalnost starih kupaca te pronaći nove strateške partnere.
Ana savjetuje da pri pisanju marketinškog plana krenemo od njegovih temelja:
- Vizija – Koja je vaša velika ideja? Koje su vam aspiracije za sljedećih 3 do 5 godina?
- Misija – Koja je misija vaše tvrtke i poslovne ideje? Koji je vaš razlog postojanja?
- Ciljevi – Koje ciljeve želimo ostvariti? Kako ćemo ostvariti „x“ putem „y“?
- Strategija – Što ćete učiniti da ostvarite tu viziju i ciljeve?
- Taktike – Što ćete činiti svakodnevno kako biste isporučili tu zacrtanu strategiju?
Tijekom edukacije polaznici su rješavali zadatke koji će im pomoći u pisanju vlastitog marketinškog plana, a ovo su dojmovi jednog od polaznika:
Zanimljivo i korisno. Osobito jer smo uz svako poglavlje elemente primijenili na svojoj ideji odnosno odmah izrađivali svoj marketinški plan i dobili povratnu informaciju!“.