Koji su najčešći poduzetnički propusti?
Na greškama se najbolje uči, no u poduzetništvu te greške često i puno koštaju. Da bi naši poduzetnici ipak izbjegli početničke greške i propuste, poslušali su savjete Elvire Mlivić Budeš koja je s njima podijelila svojih 13 pogrešaka početnika poduzetnika.
Najčešći poduzetnički propusti su…
U malom poduzetništvu vrlo brzo se vide pogreške koje se naprave na početku poslovanja. Elvira nam je nabrojila one najčešće i najkobnije:
- Odgađanje planiranja i analize tržišta – analiza postojećeg stanja potrebna je kako bi odmah na početku postavili realne i dostižne ciljeve, ali i kako bismo razmišljali što učiniti u lošijim vremenima.
- Zanemarivanje konkurencije – poduzetnici često prate samo svoje direktne konkurente koji nude istu kategoriju proizvoda ili usluga, a ne vide indirektnu konkurenciju koja nudi slične proizvode.
- Ciljanje na što veće tržište – ne postoji formula kojom se može osvojiti cijelo tržište. Poduzeća koja ciljaju na cijelo tržište, neće imati uspješan odnos s kupcima.
- Stav da se ne može uspjeti s visokim cijenama – niske cijene nisu jamstvo uspjeha, a uz to mali poduzetnici moraju razmišljati o pokrivanju troškova, kao i o razvoju i širenju poslovanja.
- Stav da je dovoljno imati kvalitetan proizvod – moramo znati koja je naša konkurentska prednost. Ona mora biti vrijedna, jedinstvena, vjerodostojna i prepoznatljiva kupcima. Također je važno pružiti kupcima dokaz za našu tvrdnju.
Osim ovih, polaznici su upoznati i s ostalim tipičnim pogreškama malih poduzetnika, a sve ove stavke popraćene su slikovitim primjerima koje će isti zasigurno zapamtiti.
Sjajna i dinamična edukacija s puno praktičnih primjera koje svakodnevno možemo iskoristiti i primijeniti u budućem poslovanju. Preporučile bismo je svim poduzetnicima početnicima, ali i ne samo njima!”,
komentirale su Bernarda Komar i Sanja Vidalina.