Koje su specifičnosti kalkulacije cijene?
Iako se na prvu čini jednostavno, nije lako izračunati tržišnu cijenu proizvoda ili usluge. Mnogi su faktori koji utječu na finalni iznos, koji opet utječe na uspješnost poslovanja. Pojedinosti o ovoj temi naši su polaznici imali prilike čuti od Dubravke Lacić na edukaciji Kalkulacija cijene.
Činjenica jest da je cijena izvor naših prihoda. Zato je od neizmjerne važnosti znati je precizno izračunati. O visini cijene ovisi profitabilnost našeg poslovanja!”,
započela je Dubravka.
Postoji više vrsta kalkulacije cijena ovisno o djelatnostima poduzeća – za proizvodnju, za usluge, za trgovinu i tako dalje.
Specifičnosti kalkulacije cijene
Specifičnosti i elementi kalkulacije variraju s obzirom na djelatnost i razlike u kategorijama proizvoda, a kako bi to zornije prikazala našim polaznicima, Dubravka je s njima podijelila tablicu prosječnih bruto marži i EBITDA po osnovnim djelatnostima:
Bilanca uspjeha | Trgovina (FMCG) | Trgovina (Fashion) | Proizvodnja | Usluge |
Prodaja (NJ) | 100 | 100 | 100 | 100 |
COGS (Cost of good sold) | -80 | -40 (-50) | -50 | -20 |
Bruto marža | 20 | 50-60 | 50 | 80 |
EBITDA = dobit prije kamata, amortizacije i poreza | <10 | 20-30 | 10-20 | 40-50 |
Naravno, općeniti prosjeci i odstupanja su moguća s obzirom na preciziranje djelatnosti i kategorije proizvoda.
Na ovom seminaru polaznici su uz brojne savjete Dubravke naučili kalkulirati cijenu svog proizvoda ili usluge s obzirom na specifičnosti svojeg poslovanja, a dojmove je ovaj put s nama podijelio polaznik Ivan Vedak:
Odlična edukacija sa dobro posloženim primjerima. Predavačica za preporuku, strpljiva. Svakako preporučujem odslušati!