Koje su moguće strategije kreiranja cijena usluge?
Kada tek ulazimo u poslovanje, često nemamo realnu sliku mogućih cijena naših usluga. Cijena usluge može se izračunati putem više strategija, a s njima nas je upoznao Mario Jurčić na webinaru Određivanje cijena usluga.
Strategije određivanja cijene
Cijenu usluga možemo odrediti na više načina te samim time postoji više strategija određivanja cijena. Mario nas je upoznao s njih čak 5:
- Cijena po satu – ova strategija se najčešće koristi u djelatnostima poput održavanja instrukcija, čišćenja, dadilja, poslova preko studentskog servisa ili konzultacija,
- Cijena po usluzi – ovu strategiju primjenjuju frizeri, fizioterapeuti, vodoinstalateri i fotografi,
- Cijena kao postotak (%) na trošak materijala – ovu strategiju primjenjuju stolari i slična zanimanja,
- Cijena za gotov proizvod ili projekt – ovu strategiju koriste web designeri, postolari, arhitekti i slično,
- Cijena prema dostavljenoj vrijednosti – ovu strategiju koriste konzultanti i slična zanimanja.
Sve navedene strategije su legitimne, a njen izbor ovisi o vrsti usluge te na kraju o odluci samog poduzetnika. Kako bi naši poduzetnici donijeli ispravnu odluku, predstavljeni su im korisni alati poput upitnika za određivanje cijena usluga te kalkulatora cijena usluga s budućim simulacijama.
Polaznici su na kraju sami pokušali izračunati adekvatnu cijenu svojih usluga te donijeti odluku o adekvatnoj strategiji određivanja cijene.
Odlična edukacija, smatram da bi svaki poduzetnik početnik (a i neki iskusni poduzetnici) trebali proći kroz ovu edukaciju jer bi ovim znanjem izbjegli mnoge probleme koji im se dešavaju u samom startu zbog krivog cjenovnog pozicioniranja svoje usluge ili proizvoda. Mario je odličan predavač, sve objašnjava jasno, koncizno, precizno i uz konkretne primjere i izračune. U svakom slučaju, kvalitetna edukacija za svaku preporuku!“,
izjavio je jedan od sudionika webinara.