Koje su faze naplate potraživanja?
Svakom poduzetniku je izuzetno drago kada ima mnogo posla i klijenata i kada – uspije naplatiti svoja potraživanja. No što kada klijenti ne plaćaju svoje dugove? Više o procesu naplate potraživanja naučili smo od Ozrena Hudine na edukaciji Učinkovita naplata potraživanja.
Naplata potraživanja je stresna kako za vjerovnika, tako i za dužnika te je zato izuzetno bitno u što većoj mjeri izbjeći dovođenje i sebe i kupca u navedenu situaciju. Na žalost, ona ipak spada u redovan dio poslovanja na koji se moramo naviknuti koliko god ponekad neugodan bio.
Faze naplate potraživanja
Naplata potraživanja se sastoji od nekoliko faza, a pritom je cilj navesti kupca da podmiri svoj dug što prije. Zato Ozren preporučuje podijeliti naplatu u sljedeće faze:
- Monitoring – praćenje poslovnog odnosa sa kupcem od trenutka izvršenje usluge ili plasmana proizvoda do valute plaćanja,
- Rana naplata – faza u kojoj još uvijek „blagim tonom” u kontaktu sa kupcem pokušavamo realizirati naplatu,
- Kasna naplata – faza u kojoj kupca već jasno upozoravamo na moguće posljedice neplaćanja,
- Work out faza – faza u kojoj smo prisiljeni pokrenuti pravne postupke, aktivirati osiguranja plaćanja ili ući u proces restrukturiranja ili refinanciranja poslovanja kupca (npr. predstečajna nagodba itd.).
Ne zaboravite niti u jednoj fazi naplate da je kupac taj od kojeg živite i kojeg trebate i u budućnosti! U naplati nema mjesta emocijama, u naplati vlada čisti ratio i brojke! Postupajte mirno, staloženo i odlučno!”,
Mnogi od polaznika na ovoj su edukaciji došli do zanimljivih spoznaja iz praktičnog poslovanja, a jedan od njih je i Dino Smrekar koji ju je komentirao riječima:
Jako mi se svidjela edukacija jer je na pametan način prikazana meni nepoznata tema!”.