Ključni pojmovi u SEO optimizaciji
Još jednu edukaciju o SEO optimizaciji održao je u Plavom uredu SEO stručnjak Siniša Gavrilović. Polaznici su na seminaru Uvod u SEO Optimizaciju dobili uvid u osnove SEO optimizacije – što ona jest, kako im može koristiti i kako je provesti.
SEO optimizacija (Search engine optimization) je dugoročan proces u kojem kroz poboljšanja na web stranicama i oko njih ostvarujemo veću vidljivost na internet pretraživačima. SEO optimizacija se ne postiže preko noći, ali su njezini rezultati dugoročniji.
Kod SEO optimizacije bitna su nam dva pojma:
- Relevantnost – kada korisnik u internet tražilicu upiše određenu riječ, tražilica mu želi pružiti najrelevantnije pojmove vezane uz tu riječ. Koja je stranica najrelevantnija određuje tražilica kroz veliki broj faktora, a najbitniji od njih je način na koji je napisan vaš sadržaj.
. - Autoritet – način na koji tražilice određuju što jest relevantno, a što nije je utvrđivanje autoriteta određenog web sjedišta, a to čine tako da gledaju koliko druga web sjedišta imaju linkova ka vama. Ako linkaju ka vama, smatra se da imate određeni autoritet. Ako pak ka vašem sjedištu ne vode linkovi s drugih stranica, vaše se web sjedište ne smatra relevantnim i često bude izostavljeno iz rezultata pretrage.
No, iako se možda na prvi pogled tako čini, u SEO optimizaciji bitnija je kvaliteta nego kvantiteta linkova. Tražilice stavljaju naglasak na kvalitetu linka puno više nego na njihov broj. Siniša naglašava da je u 2016. godini kod rangiranja na tražilicama bila najvažnija kvaliteta te upozorava da će odsada tako biti i dalje.
Predavač preporučuje i skupiti vanjske linkove sa što relevantnijih stranica:
Tko linka na vas, taj vas određuje! Kada linkate na drugi sajt zapravo prenosite dio svoje reputacije na njega, stoga ne dijelite svoje linkove bezveze!”.
Proces SEO optimizacije je zapravo beskonačan proces rada na vlastitim i na vanjskim web stranicama jer se algoritam tražilice neprestano mijenja i nijedan SEO stručnjak ne može na to utjecati. Ipak, Siniša savjetuje držati se onog što je dobro za korisnika jer je to najbolju put ka relevantnosti.
Predavanje je bilo veoma edukativno i inspirirajuće. Sviđa mi se što je komunikacija obostrana i predavači su spremni na sva pitanja odgovoriti”
– izjavila je Helena Marinović, polaznica predavanja.