Ključne komponente za uspješno građenje brend strategije
Prilikom ulaska na tržište izuzetno je bitan način na koji brendiramo sebe ili svoj proizvod. Kako to učiniti na pravilan način s tržišnog, ali i iz aspekta grafičkog dizajna približili su nam Hrvojka Skoković Harašić i Andro Harašić.
Brend identificira naše proizvode ili usluge i izdvaja ih od konkurencije. On stvara snažni i trajni identitet proizvoda ili usluge. Brend sažima osobnost poduzeća, potiče osjećaje povjerenja, korisnosti, dobrobiti i sigurnosti.
Kod razvoja brenda potrebno je promišljanje!”,
istaknula je Hrvojka.
3 ključne stvari za uspješno građenje brend strategije
Najjači brendovi rezultat su discipliniranog usklađenja brend strategija i planova s potrebama kupca. Tu su bitne 3 ključne komponente:
- Brend pozicioniranje – pozicioniranje je konceptualno mjesto koje želite zaposjesti u mislima ciljne skupine, odnosno benefiti koje želite da povezuju s vašim brendom te je ono vodilja u eksternoj implementaciji.
- Brend arhitektura – je logična, strateška i odnosna struktura za sve brendove u portfelju. Ona daje jasnoću, sinergiju i polugu za cijeli portfelj.
- Brend ekstenzija – se odnosi na širenje brenda u nekoliko kategorija kreacijom poveznica za kupca. Tu je riječ o prelijevanju brenda u nove kategorije radi dodatnog rasta poslovanja.
Kod brendiranja valja uzeti u obzir i mijenjanje navika kupaca kroz vrijeme, pa tako Andro spominje poznate brendove poput Burger Kinga i McDonald’sa koji se danas brendiraju na drukčiji način jer su se promijenile navike njihovih kupaca, dok su njihovi suštinski proizvodi zapravo ostali isti.
U dizajnu u brendiranju treba biti originalan! bez dobro postavljenog brenda mi danas na tržištu ne možemo funkcionirati!”,
zaključuje Andro.