Kalkulacija cijene – koje sve cjenovne politike postoje?
Da bi naše poslovanje bilo ekonomski opravdano, potrebno je dobro procijeniti troškove i pravilno odrediti cijene. Ponekad to baš nije jednostavno, a osobito za poduzetnike početnike. Zato je organizirana još jedna edukacija Kalkulacija cijene pod vodstvom Dubravke Lacić.
Koje cjenovne politike možemo primijeniti?
S obzirom na ciljeve koje želimo postići, postoje i različiti načini određivanja cijena. Tako Dubravka navodi sljedeće vrste cjenovnih politika:
- Određivanje cijena za nove proizvode ili usluge – tu nam je cilj penetracija na tržište, pobiranje vrhnja ili ciljani troškovi,
- Psihološko određivanje cijena – ono može biti prestižno, niže od “okruglog” broja (tzv. “odd-even pricing”), prema skupini proizvoda (“pure bundling” vs. “mixed bundling”) ili običajno određivanje cijena,
- Politika određivanja cijena za usluge – u vremenu smanjene potražnje (“off-peak pricing”) ili određivanje cijena u dva dijela (“two-part pricing”),
- Politika promotivnog određivanja cijena – vodstvo u cijenama, prigodno određivanje cijena, lažni popusti
- Određivanje cijena na osnovi iskustva,
- Diferencirano određivanje cijena – odnosi se na cjenovnu diskriminaciju određenog proizvoda ili usluge po različitim cijenama s obzirom na segment potrošača, oblik proizvoda, imidž proizvođača, kanal, lokaciju, vrijeme i tako dalje.
Na ovoj edukaciji polaznici su učili izračunati cijenu svojih proizvoda ili usluga s obzirom na vrstu djelatnosti koju obavljaju, kao i s obzirom na svoje potrebe. Dinko Horvat, polaznik predavanja, komentirao je edukaciju riječima:
Edukacija je u potpunosti ispunila moja očekivanja. Pohvale Dubravki što je svakom polazniku dala konkretne primjere iz prakse te uspješno održavala dinamiku seminara”.