Kako stvoriti uspješnu marketinšku komunikaciju?
Kvalitetna marketinška komunikacija ima presudnu ulogu u uspješnosti svakog poduzetničkog pothvata. Na predavanju Marketinška komunikacija predavačica Elvira Mlivić Budeš dala je odgovore na pitanja kako i u kojem smjeru krenuti kako bi stvorili dobre temelje za buduću marketinšku komunikaciju.
Prvi korak na putu uspješne marketinške komunikacije je jasno definirati tko smo, što radimo, za koga to radimo, na kojem tržištu te na koji (specifičan) način. Na navedena pitanja nije lako dati brze i precizne odgovore, stoga je ovoj prvoj fazi potrebno posvetiti posebnu pažnju. Nakon definiranja odgovora na ova pitanja, lakše je komunicirati naše ključne karakteristike i prednosti.
Drugi korak u kreiranju marketinške strategije je definiranje vaša ciljna skupina. Ciljnu skupinu predstavlja osnovni skup naših potencijalnih kupaca ili klijenata. To su oni ljudi koji će predstavljati srž našeg biznisa i prema kojima ćemo krojiti svaki element našeg marketing miksa. Svaka ciljna skupina zahtjeva poseban i drugačiji pristup i komunikacijsku strategiju.
Kako bi lakše definirali ciljnu skupinu, napravite popis svih karakteristika vaših potencijalnih kupaca”,
savjetuje predavačica Elvira Mlivić Budeš.
Ujedno, kako biste uspjeli na tržištu, vi morate biti posebni , a ne prosječni. Ne možete se svidjeti svima, bitno je da se sviđate onima koji su vaša ciljna skupina! Smisao marketinga je spoznati potrebe ciljne skupine i ispuniti ih na najbolji mogući način. Marketinška komunikacija treba biti usmjerene našoj ciljnoj skupini , s adekvatnom porukom i putem adekvatnog komunikacijskog kanala bliskog našem tržištu.
Danas su kupci konstantno bombardirani tisućama poruka i oglasa, koji se bore za njihovu pažnju, stoga marketinška komunikacija treba biti kontinuirana i dosljedna.
Pri izradi plana komuniciranja, od pomoći nam može biti AIDA model koji predstavlja akronim za:
A – Attention – pridobiti pažnju ciljne skupine na proizvod ili uslugu koja se nudi
I – Interest -stvoriti interes za proizvod i uslugu kroz definiranje koristi ili prednosti koje će dobiti korištenjem ponuđenog proizvoda ili usluge.
D – Desire – korak u kojem je potrebno pokrenuti emocije kako bi interes prerastao u želju
A – Action – na kraju je potrebno potaknuti akciju koju, između ostalog, može prikazati kao posebna prilika koju ne treba propustiti.
Radi se o koracima koji se koriste u oglašavanju kako bi se unaprijedila prodaja proizvoda ili usluga tako da se ciljanom kupcu ili potrošaču privuče pažnja, zatim da mu se potakne interes, stvori želja, i na kraju, potakne akcija.
Predavanje je bilo zaista zanimljivo. Elvira-Mlivić Budeš izvrstan je predavač. Svojom energijom, znanjem i primjerima iz prakse pomogla mi je shvatiti koje su moje obveze i zadaće u marketinškoj komunikaciji. Nadam se da ću imati priliku sudjelovati na sličnim predavanjima.
izjavila je polaznica Ivona Pavlović.
Ovo predavanje me naprosto oduševilo. Na jedinstven i sasvim praktičan način predavačica nam je prenijela svoje znanje i naučila nas kako bolje komunicirati u marketingu.
izjavila je Sanja Buinjac.