Kako sačuvati reputaciju u kriznoj situaciji?
Iako ni jedna tvrtka ne priželjkuje krizne situacije, one se ipak događaju. Kako upravljati poslovnom reputacijom u dobrim, ali i kriznim vremenima učili smo od Ivane Šipić Gavrilović na edukaciji Kako izgraditi, očuvati i zaštititi reputaciju?.
Reputacija je u poslovanju od izuzetne važnosti. Pozitivna reputacija privlači nove klijente, poslovne partnere i investitore te pomaže u zadržavanju postojećih. No, samo jedna krizna situacija može sve to ugroziti. Zato je valja na vrijeme prepoznati i brzo djelovati.
Kako se snaći u kriznoj situaciji?
Krizna situacija je svaki događaj koji potencijalno može ugroziti živote ljudi, okoliš ili vaš ugled – i traži trenutnu akciju. Ivana ističe da u slučaju krize valja poduzeti sljedeće korake:
- Utvrdite je li u pitanju prava kriza – ako nastali događaj može ugroziti živote, okoliš ili vaš ugled – u pitanju je kriza i trebamo djelovati odmah,
- Pauzirajte planirane objave na društvenim mrežama – pauzirajte sve uobičajene marketinške aktivnosti dok se kriza ne riješi,
- Izradite plan – koristite svoje smjernice i procese za komunikaciju u krizi,
- Obavijestite svoje zaposlenike – obavijestite zaposlenike o tome što se događa te im objasnite detalje i sljedeće korake,
- Djelujte brzo – dajte prioritet rješavanju krize nad svim drugim uobičajenim aktivnostima,
- Objavite što se dogodilo – preuzmite odgovornost za situaciju i ponudite ispriku što je prije moguće, čak i ako još nemate odgovore ili rješenja,
- Objavite detaljan odgovor na svojoj internetskoj stranici – govorite o krizi uz detaljno objašnjenje, budite transparentni i iskreni o uzrocima krize i radnjama koje poduzimate kako biste je riješili,
- Pojedinačno odgovorite zabrinutim korisnicima – prioritizirajte one s najsnažnije izraženim ili najemotivnijim mišljenjima,
- Izvještavajte korisnike o novostima – čak i ako nemate puno za izvijestiti, ostanite u kontaktu putem javnih objava ako rješavanje krize traje duže,
- Pustite da se situacija smiri – ispunite svoja obećanja i budite oprezni nekoliko tjedana.
Kada se sve vrati u normalu, možete prestati s kriznim upravljanjem i postupno se vratiti svojim redovitim marketinškim aktivnostima. Polaznici su se na ovom webinaru upoznali i s primjerima kriznih komunikacija iz stvarnog života kako bi učili na tuđim, a ne na svojim greškama.
Odlična edukacija i jako stručna i simpatična predavačica. Uložila je velik trud u pružanje odgovora na pitanja, a uključivanje zadatka nam je pružilo super priliku da koristimo naučeno. Sve pohvale!“,
riječi su jedne od polaznica ove edukacije.