Kako razmišljaju novinari?
Mali poduzetnici često su prepušteni sami sebi u mnogim aktivnostima, pa tako i aktivnostima koje uključuju odnose s javnošću. Na interaktivnoj specijalističkoj edukaciji Uvod u odnose s javnošću stručnjakinja za odnose s javnošću Hana Klain dala je upute kako izvući najbolje od poduzetih PR aktivnosti, a pridružio joj se i Tomislav Z. Dujmović koji je polaznicima rastumačio važnost responzivnog dizajna web stranica.
Odnosi s javnošću bave se izgradnjom imidža nekog branda, osobe ili tvrtke te on nije alat prodaje. U odnosima s javnošću se sve vrti oko priče, a ne oko plaćenih oglasa i nemoguće ga je kontrolirati.
Stav Hane Klain je da poduzetnik početnik može sam sebi biti najbolji PR-ovac – nitko nije bolji u prenošenju strasti poduzetnika prema vlastitom poslu od njega samog. To se osjeti u načinu njegove verbalne i neverbalne komunikacije, a polaznici su dobili priliku predstaviti sebe i svoju djelatnost pred ostalim polaznicima uz povratnu informaciju same predavačice.
Polaznici su dobili i savjete kako teče proces pisanja priopćenja za medije te uvid u način razmišljanja novinara. Hana ističe kako je dobro je imati korektne odnose s medijima:
Novinari su vaši partneri! Pritom im pričajte priču, a ne prodajte im svoj proizvod!”.
- kao AKTUALNOJ VIJESTI – činjenice
- kao ATRAKTIVNOJ vijesti – senzacija, neobično
- s gledišta SUDIONIKA – zanimljiva ili slavna osoba, human touch story
- s gledišta SUKOBA – koriste priču za razvijanje napetosti i daju suprotna stajališta
- s gledišta potencijala u BUDUĆNOSTI – gledaju ili predviđaju njezin razvoj/utjecaj
- s POVIJESNOG gledišta – što se događalo prije i kakav to utjecaj ima na tvrtku danas
- s gledišta INTERESA POTROŠAČA – promatraju neku temu/proizvod/uslugu sa stajališta kupca.
Jako mi je zanimljivo, predavanje je jako korisno i interaktivno što meni odgovara! Predavačica je odlična, tako da mi je jako drago da sam sudjelovala!”
– izjavila je Karmen Španjol, polaznica edukacije.