Kako prodavati žutom tipu ljudi?
U poduzetništvu je prodaja je od izuzetne važnosti. Kako bismo prodali svoje proizvode ili usluge, bitno je razumjeti potencijalnog kupca te znati koja su njegova očekivanja. Kako to činiti pomoću prepoznavanja komunikacijskih stilova, učili smo od Gordane Kadoić na edukaciji Kako prodavati različitim tipovima ljudi?.
Postoje 4 temeljna komunikacijska stila ponašanja – crveni, žuti, zeleni i plavi. Svaki od ovih stilova ima određena obilježja, a često smo i kombinacije dvoje ili više njih.
Ipak, kada smo uspjeli prepoznati dominantan stil potencijalnog kupca ili suradnika, lakše ćemo se prilagoditi njegovom stilu ponašanja i ispuniti njegova očekivanja.
Kakvi su žuti tipovi ljudi?
Ljudi žutog komunikacijskog stila teže druželjubivosti, dobri su timski igrači, prijatelji, živahni, mogu inspirirati i uvjeriti druge. Oni su ljudi od ideja i vide cijelu sliku često nauštrb detalja.
Vrlo brzo im dosadi rutinski posao i uvijek žele ići na novi projekt. Oni su taktični i diplomati u odnosima s drugim ljudima, ali njihova znanja o ljudima nekad mogu biti prepreka da se dovrši posao.
Kako komunicirati s žutima?
Ako surađujemo s žutim tipovima ljudi, poželjno se držati sljedećih uputa:
- Kako započeti razgovor? S puno šala, mentalnih slika i izazova!
- Kakvi su dogovori s njima? Bilo kad, nemaju osjećaja za vrijeme.
- Kako im dati kritiku? Nemojte! Prvo recite nešto pozitivno!
- Kako davati pohvalu? Ekstravagantno i opširno, uz publiku!
- Što mrze? Autoritet, detalje, pisanje izvještaja, naredbe.
- Što žele sačuvati? Uvijek biraju lakši način
- Kako ih natjerati na suradnju? Pitajući mogu li nam učiniti uslugu ili izazovom.
Predavanje je bilo izvrsno, interaktivno i puno kvalitetnih informacija. Praktičnim primjerima izašli smo iz svojih zona komfora i lako ćemo sve prilagoditi u svojim poslovnim pothvatima!”,
komentirala je Sanja Vidalina.