Kako prodavati na daljinu?
Kako nešto prodati, pitanje je koje si svaki prodavač postavlja prilikom izlaska na tržište. Prodaja na daljinu jedna je od mogućnosti koje se pružaju, a kako to uspješno raditi, objasnila je Ivana Zvrko na dvodnevnoj edukaciji ‘Koji prodajni kanal izabrati?’.
Naučite razmišljati i odredite koji kanal je za vas najbolji, jer kanali koji postoje danas, možda sutra neće postojati,
kazala je Ivana.
Prodaja na daljinu samo je jedan od kanala koji kao prodavač možete iskoristiti.
Prodaja robe na daljinu je poseban oblik obavljanja trgovine na malo izvan prodajnog mjesta putem sredstava daljinske komunikacije. Ta sredstva mogu biti:
- sredstva za sklapanje potrošačkog ugovora na daljinu bez istodobne fizičke prisutnosti trgovca i potrošača
- (ne)adresirani tiskani materijali i katalozi
- tiskane promidžbene poruke s narudžbenicom
- telefoni sa/bez ljudskog posredovanja (teleprodaja)
- radio, videofon, telefaks, TV, videotekst,
- pisma i dopisnice
- internet (online trgovina, web shop)
- elektronička pošta.
Kod prodaje na daljinu sklapa se ugovor na daljinu, a on se sklapa između trgovca i potrošača u okviru organiziranog sustava prodaje ili pružanja usluge bez istodobne fizičke prisutnosti trgovca i potrošača na jednom mjestu. Pri tome se koriste isključivo sredstva daljinske komunikacije.
Prednosti i nedostaci prodaje na daljinu
Prodaja na daljinu ima svojih pozitivnih i negativnih karakteristika, a koje su to, pogledajte u nastavku.
Polaznici su aktivno sudjelovali na edukaciji te su kroz brojne vježbe imali priliku u praksi primijeniti sve što su čuli. Kroz vježbe su se bolje upoznali i izmijenili iskustva te svoje poslovne ideje.
Goranka Marković, polaznica edukacije, vrlo je zadovoljna svime što se čula:
Vrlo korisna edukacija za poduzetnike početnike. Kroz stručno i poticajno vođenje, upoznali smo se s prodajom i mogućnostima prodajnih kanala koji nam stoje na raspolaganju. Budući da nisam ekonomske struke, ova edukacija će mi pomoći u mom poduzetničkom radu.