Kako procijeniti tržišnu priliku?
Kada krećemo u nešto novo, često i griješimo – i iz tih grešaka učimo. No da bi naši budući poduzetnici ostali pošteđeni najčešćih početničkih pogrešaka održan je webinar 13 pogrešaka poduzetnika početnika uz Elviru Mlivić Budeš koja ih je na zanimljiv način upozorila na iste.
Prema raznoj literaturi i knjigama, poduzetnik je osoba koja preuzima inicijative, organizira i reorganizira društvene i ekonomske mehanizme i resurse u praktičnom smjeru te osoba koja prihvaća rizik ili neuspjeh.
Prva i ključna poduzetnička vještina jest prepoznavanje prilika. No, identifikacija i procjena tržišne prilike je vrlo težak zadatak!”,
istaknula je Elvira na početku predavanja.
Kako procijeniti priliku koju smo prepoznali?
Da bi naši poduzetnici lakše prionuli ovom zadatku, Elvira nam je dala nekoliko praktičnih pitanja koje se trebamo zapitati:
- Koju tržišnu potrebu ispunjava?
- Koja su osobna promatranja ili doživljaji s obzirom na tržišnu potrebu?
- Kakvo se društveno stanje nalazi u pozadini te tržišne potrebe?
- Koji bi patenti mogli biti dostupni ili potrebni da bi se ispunila ova potreba?
- Koja je postojeća konkurencija na ovom tržištu? Kako biste opisali ponašanje konkurencije?
- Kako izgleda međunarodno tržište?
- Kako izgleda međunarodna konkurencija?
- Kako se točno može zaraditi u ovoj djelatnosti?
Kada poduzetnik uspješno odgovori na sva ova pitanja i odluči ući u posao, čekaju ga još mnoge poduzetničke zamke o kojima su već pisali. Nakon velikog broja praktičnih savjeta, polaznica Mia Bednaž je zaključila:
Već sam se nakon prvog dana predavanja javila gospođi Elviri s komentarom: ‘Ovo mi je trebalo!’. Kao da je tijekom predavanja odgovarala na sva pitanja koja su mi se zadnjih mjeseci motala po glavi. Trebat će par dana da mi se dojmovi slegnu i da napravim generalni plan što dalje. No u prva 3,5 sata razriješila je sve moje nedoumice i potaknula me da iz ormara izvučem planirane promijene koje sam stalno odgađala. Hvala na organizaciji predavanja!”.