Kako pripremamo i obrađujemo informacije?
Tijekom komunikacije primamo informacije kroz pet osjetila, a to su vid, sluh, osjet, miris i okus. O karakteristikama tih osjetila u komunikaciji pričala nam je danas Dubravka Fazlić na edukaciji ‘Komunicirati je lako, ako znaš kako’.
Kroz mentalne slike stvaramo unutarnju reprezentaciju vanjskih doživljaja. Svi mi imamo svoju realnost i kreiramo iskustvo tako da primljenu informaciju putem pet osjetila generaliziramo, iskrivljujemo, brišemo, te filtriramo i obrađujemo. Upravo je to objašnjenje zašto svatko od nas drugačije reagira na isti vanjski događaj.
Reprezentativni sustav ili VAK (OG): vizualni, auditivni, kinestetski. Osjet okusa i mirisa se često smještaju u kinestetski reprezentativni sustav.
U primanju i obradi informacija najčešće koristimo sva tri sustava, no jedan je dominantan.
Vizualni tip:
- doživljavamo svijet kroz slike,
- često imaju jaku viziju,
- glas im je visok,
- mašu rukama,
- često gledaju gore.
Auditivni tip:
- doživljavaju svijet kroz zvuk,
- jako im je bitan tonalitet, ritam, intenzitet, izražajnost u govoru,
- njihov glas je melodičan,
- pomiču oči lijevo i desno,
- vole pričati.
Kinestetski tip:
- percipiraju svijet kroz čulo dodira (okusa, mirisa),
- imaju dubok polagani glas, sporiju gestikulaciju,
- gledaju dolje desno,
- uživaju dodirivati stvari,
- spretni su s rukama.
Polaznici su na edukaciji imali priliku rješavati vježbe kroz koje su spoznali koji je sustav kod njih najdominantniji.
Polaznica edukacije, Martina Župan, podijelila je s nama dojmove s edukacije:
Iako sam o temi ponešto znala i prije edukacije, edukacija se pokazala vrlo korisnom. Posebno mi se svidio dio s vježbama kroz koje smo ‘otkrivali’ vlastiti stil te istu situaciju sagledavali kroz druge komunikacijske tipove. Svakako bih je preporučila onima kojima je rad s ljudima sastavni dio posla.