Kako opisati svoju poslovnu ideju?
Jedan od najvažnijih dokumenata u poduzetništvu je poslovni plan. Što je on, koja je njegova svrha i kako obrazložiti svoju poslovnu ideju učili smo od Dragana Kopeckog na edukaciji Izrada poslovnog plana poduzetnika.
Poslovni plan je pisani dokument u kojem se na koncizan način razrađuju svi čimbenici značajni za procjenu izvodljivosti i učinaka poduzetničkog pothvata. Osim toga, poslovni plan je sredstvo za “prodaju” poslovne ideje drugima.
Planiranje je promišljanje o budućnosti poduzetničkog pothvata s ciljem donošenja odluke kamo se želi stići, kako doći do cilja i što učiniti da se umanje rizici!“,
ističe Dragan.
Poslovna ideja unutar poslovnog plana
Poslovni plan uključuje elemente poput podataka o poduzetniku, poduzetničkoj ideji, analizu tržišta, opis proizvoda ili usluge, kao i financijski plan. O nekim od ovih elemenata smo već pisali, a ovaj put smo se fokusirali na poslovnu ideju.
Unutar poslovnog plana valja detaljno raspisati svoju poslovnu ideju. Taj opis trebao bi sadržavati:
- Opis tehnološkog procesa,
- Lokacija,
- Prostor, oprema, radna snaga, kapacitet,
- Koncesije, dozvole, suglasnosti,
- Zaštita na radu i očuvanje okoliša.
Na edukaciji su polaznici grupno razrađivali poslovni plan na prema zadanim slučajevima, a znanja koja su stekli pomoći će im u razrađivanju vlastitog poslovnog plana.
Radionica se odvijala u vrlo opuštenoj atmosferi što je svakako zasluga predavačevog pristupa. Opet sam u Plavom uredu naučila nešto novo i doživjela mali pomak u perspektivi!“,
zaključila je jedna od polaznica ove edukacije.