Kako održavati harmonične odnose na poslu?
Istraživanja pokazuju kako je zaposlenicima sve više stalo do usklađenih odnosa na poslu. Kvaliteta tih odnosa još više dolazi do izražaja u malim tvrtkama kada je nekoliko ključnih članova tima dijeli mnoge obveze i odgovornosti. Što čini osobine lidera i kako se on razlikuje od menadžera pojasnio je ekonomski stručnjak i autor Velimir Srića polaznicima edukacije Leadership malih tvrtki.
Negativna atmosfera, nemotiviranost zaposlenika i otpor prema promjeni često su prepreke za razvoj malih, ali i velikih tvrtki. Kako bi ih izvukli iz takvog položaja, tim tvrtkama su potrebni lideri – vođe koji će zaposlenicima objasniti i dati viziju poslovanja, pokrenuti ih i inspirirati na akciju. Vrijednost koja vodi u promjenu je sklad.
Liderstvo je više umjetnost i vještina nego znanost. Najbolja stvar koju vođa može učiniti za sjajni tim je dopustiti članovima da otkriju svoje talente i veličinu. To čine harmonične vođe, a njihove dvije glavne odlike su integritet i zrelost.
Harmonični vođa govori istinu, drži svoju riječ, preuzima odgovornost, priznaje svoje pogreške, bori se na pošten način. Harmonični vođa ima uravnotežen ego, poštuje tuđe mišljenje, pravedan je i etičan, razmišlja dugoročno i brine za druge oko sebe.
Kako održavati harmonične odnose?
- budite nasmijani i pozitivni – osmijeh je „razbijač leda” i inicijator razgovora, pokazuje da zamjećujete druge i da im se veselite!
- izbjegavajte tračeve – nikad ne ogovarajte suradnike, time ćete pokazati da ih cijenite i brinete o tuđim osjećajima!
- pomažite suradnicima kad god imate priliku – u konkretnom poslu ili samo tako da ih saslušate. Te „usluge” će vam kad-tad biti vraćene!
- zovite ljude po imenu – ljudi vole čuti svoje ime, to pokazuje da ih poznajete i brinete o njima!
- pazite na jezik kojim se služite – psovke, grube riječi i ismijavanje različitosti stvorit će o vama lošu sliku kod suradnika!
- izbjegavajte govor o politici, vjeri i osjetljivim temama kao što su plaće i osobni odnosi
- nastojite komunicirati jasno i konkretno – postavljajte pitanja, tražite razjašnjenja, dogovarajte se o ciljevima i zadacima!
Dojmove s edukacije polaznica Ivona Pavlović sažela je ovim riječima:
Bilo mi je posebno zadovoljstvo slušati predavača Velimira Sriću. Harmonija odnosa, ne željeti se svidjeti svakome i reći ne kad je potrebno izdvojila bi s današnjeg predavanja kao jako bitnim smjernicama, a koje nam je predavač na primjerima dočarao koliko su važne u svemu, kako u vođenju biznisa, ljudi tako i u privatnom životu. Nadam se nastavku predavanja!“